Акциите на Roku, която произвежда устройства за видеострийминг и предоставя лицензи за софтуер на смарт телевизори, са най-добре представилите се в технологичния сектор на САЩ през 2019 г. с поскъпване от 337% за годината.

Въпреки факта, че Roku става публична компания сравнително скоро — на 27 септември 2017 г., впечатляващото поскъпване на акциите й в последните повече от две години вече се оказа доходоносно за акционерите.

Ако някой е инвестирал 1 000 долара в Roku при цени на IPO-то на компанията, тези акции биха стрували над 9 500 долара към 22 януари 2020 г., носейки доходност от 859%, според изчисления на CNBC.

За сравнение, в същия период индексът S&P 500 е донесъл обща доходност в размер на около 42%. Цената на акциите на Roku в момента е около 134 долара за брой.

Акциите на Roku се справят добре в последните няколко години, но това не може да бъде прогноза за бъдещите резултати. В основата на поскъпването в последно време е фактът, че инвеститорите смятат, че компанията само ще се облагодетелства от това, че се създават все повече и повече стрийминг услуги, повечето от които работят с нейните устройства.

С какво се занимава Roku напоследък?

През септември 2019 г. компанията пусна чисто нова серия плейъри Roku.

Освен че произвежда тези устройства, Roku има и рекламен бизнес, който й позволява да има по-голям контрол върху рекламите, които вървят в платформите й и генерира приходи от видео импресии. Прогнозите са, че Roku ще генерира 632.9 млн. приходи от продажби на реклама през 2020 г.

Напоследък Roku работи и върху разширяването на дейността си в световен мащаб. В средата на януари от компанията обявиха, че Roku TV вече е налична в Бразилия.

Видео платформата също така обяви този месец, че ще си партнира с 15 световни марки телевизори през 2020 г. за производството на достъпни Roku телевизори в Канада, Мексико, САЩ и Великобритания. Сред тези компании са Philips, Polaroid, Atvio на Walmart, InFocus, JVC и други.

Въпреки борсовите успехи на Roku от IPO-то насам, някои анализатори са скептично настроени относно това как ще се справи тя, след като все повече големи компании, като Disney и Apple, се присъединяват към стрийминг пазара.

Техните опасения са свързани с това дали Roku, която в момента е лидер на пазара на стрийминг плейъри, ще се сблъска с проблеми вследствие на ценовия натиск от страна на конкурентите.