Най-големите интернет търсачка и чат приложение в Япония предстои да се слеят посредством сделка между техните компании майки.

Yahoo Japan е най-голямата интернет търсачка в Япония и разполага с подразделения за електронна търговия и онлайн банкиране.

Line пък е водещото чат приложение в страната, което също така е популярно в Югоизточна Азия и Тайван.

Анализатори твърдят, че сливането ще помогне на компаниите да се конкурират с другите онлайн гиганти в Япония.

Yahoo Japan отдавна предлага най-разнообразни услуги, но изостава зад много от своите конкуренти, казва пред BBC Сейджиро Такешита от Университета на Шидзуока.

"Това ще се превърне в голямо главоболие и заплаха за пазарни играчи, като NTT Docomo и Rakuten," смята той.

Google е водещата интернет търсачка в САЩ и Европа, но в Япония най-популярна е Yahoo. Над 50 милиона души посещава уебсайта на Yahoo Japan всеки месец.

Yahoo Japan вече не се свързва с американската Yahoo, която продаде оставащия си дял в компанията през 2018 г.

Line, която е собственост на южнокорейската компания Naver, има близо 80 милиона потребители в Япония и приблизително още толкова в Югоизточна Азия и Тайван.

Самото приложение вероятно е най-известно с анимираните си стикери - функция, която конкурентите също започнаха да използват.

В последните години компанията майка на Yahoo - Japan Softbank, инвестира милиарди долари основно в базирани в Азия технологични компании.

Сделката може да я превърне и във водещ играч на пазара на разплащания в Япония.

Softbank вече притежава собствена услуга за разплащания на име PayPay.

С тази сделка тя ще се сдобие с Linepay, която пък е използвана от много от конкурентите й.