Това просто бе неизбежно да се случи. WhatsApp ще започне да показва на потребителите реклами.

Рекламите ще се появяват в Status-a на потребителите в приложението, според вице-презиента на WhatsApp Крис Даниелс. Status е еквивалентът на WhatsApp на изчезващите статуси в Stories в Snapchat, Facebook и Instagram.

“Това ще бъде основният метод на генериране на приходи за компанията, както и възможност за рекламодателите да достигнат до хората в WhatsApp", заявява Даниелс.

WhatsApp пусна Status в приложението през февруари миналата година. Функцията позволява на потребителите да добавят криптирани текстове, снимки и видео към профила си. Те изчезват след 24 часа.

През 2014 г. Facebook придоби WhatsApp в сделка, която благодарение на нарасналата стойност на акциите на Facebook, вече се оценява на 22 млрд. долара. Още след обявяването на сделката мнозина си задаваха въпроса дали WhatsApp може да остане вярна на своята мантра: "Никакви реклами. Никакви игри. Никакви трикове." Основателите на WhatsApp Браян Актън и Ян Коум са известни с това, че са противници на рекламите и тази им позиция в крайна сметка доведе до тяхното напускане на компанията.

Приложението първоначално таксуваше потребителите със символична годишна такса вместо да продава реклама. При сключването на сделката с Facebook, Актън и Коум се подсигуряват с клауза, според която трябва да бъдат компенсирани, ако компанията реши да продава реклами в приложението. Според клаузата те е трябвало да получат ускорено изплащане на средства, в случай че от Facebook настояват за "допълнителни инициативи за осигуряване на приходи," но тя в крайна сметка не е била използвана от Актън и Коум.

През 2016 г. Facebook премахна таксата, с което направи WhatsApp напълно безплатно за ползване, и което бе сигнал, че предстоящото пускане на реклами е просто неизбежно.

След придобиването си от Facebook, WhatsApp се разрасна значително. Над 1.5 милиарда потребители по света използват приложението, за да изпращат криптирани съобщения, снимки и видеа абсолютно безплатно. На фона на всичките тези потребители изглежда от Facebook са осъзнали, че просто изпускат прекалено много пари