Netflix ще си партнира с Microsoft, за да предложи по-евтин абонаментен план на своите клиенти, в който ще има възможност за показване на реклами.

В съобщението на стрийминг платформата, цитирано от BBC, се посочва, че услугата ще бъде „добавка“ към съществуващите в момента планове, които не включват реклами.

През април акциите на Netflix се сринаха, след като компанията отчете първата загуба на абонати от повече от десетилетие.

Миналия месец главният изпълнителен директор Тед Сарандос каза, че преговаря с други фирми, за да намери начини да се хареса на чувствителната към цените аудитория. Все още не е ясно с колко се планира да бъдат таксувани клиентите за новата услуга.

В четвъртък Netflix заяви, че е избрала Microsoft за доставчик на нейната глобална рекламна технология, както и за партньор в продажбите. В резултат на сътрудничеството ще бъде представен нов абонаментен план на по-ниска цена, поддържан с реклами.

„Microsoft има доказана способност да поддържа всички наши рекламни нужди, докато работим заедно за изграждането на ново предложение. По-важното е, че Microsoft предложи гъвкавостта за въвеждане на иновации във времето както от страна на технологиите, така и от страна на продажбите, а също и силна защита на поверителността на нашите абонати“, казва главният оперативен директор на Netflix Грег Питърс.

Михаил Парахин, президент на уеб изживяванията в Microsoft, посочва, че клиентите скоро ще имат "повече възможности за достъп до всепризнатото съдържание на Netflix".

„Компаниите, търсещи Microsoft за своите рекламни нужди, ще имат достъп до аудиторията на Netflix и телевизионно премиум съдържание. Всички реклами, показвани в Netflix, ще бъдат ексклузивно достъпни чрез платформата на Microsoft“, допълни той.

Превръщат Squid Game в реалити шоу с награда от 4.56 млн. долараNetflix набира участници за риалити шоу, вдъхновено от най-популярния сериал на всички времена - Squid Game

Netflix никога не е искала реклами. Целият бизнес модел на платформата е изграден около месечни абонаменти. И все пак ръководителите на компанията трябваше да нарушат собствените си правила заради лошите финансови показатели в последния отчет.

А кризата с увеличаващите се разходи за живот означава, че домакинствата, затягащи коланите, гледат на абонамента си за Netflix като на потенциално спестяване.

Netflix е изправена и пред огромна конкуренция в лицето на Amazon Prime, HBO Max, Apple TV и Disney+. Има твърде много опции и недостатъчно потребители, склонни да плащат месечен абонамент.

За да се адаптира, Netflix създава по-евтина услуга с реклами. Spotify има подобен модел, където музиката е безплатна, ако нямате нищо против да слушате и реклами.

Междувременно, Netflix прави и опити да предоговори сделките си с големите филмови студиа, така че да може да показва реклами като част от услугата си, съобщава The Wall Street Journal. До този момент фирмата е провела дискусии с Warner Bros., Universal и Sony Pictures Television.

Миналия месец стрийминг платформата обяви 300 съкращения на работни места след новината за спада в броя на абонатите.