Американският производител на спортна екипировка Nike обяви, че ще придобие компанията RTFKT, която създава различни дигитални "аксесоари", в това число и маратонки.

Стойността на сделката засега не е обявена, съобщава Ройтерс.

През пролетта на тази година RTFKT обяви, че през февруари в сътрудничество с дигиталния артист FEWOCiOUS е успяла да продаде около 600 чифта реални маратонки, съчетани с виртуални такива, само за шест минути. Приходите от кампанията пък възлизат на 3.1 милиона долара.

Преди месец Nike се превърна в една от първите големи марки, които обявиха включването си във виртуалния свят на Facebook, придобил популярност като "метавселената".

В блокчейн системата потребителите могат да купуват виртуална земя и други цифрови активи, като дрехи за аватари под формата на крипто актив, наречен незаменяем токен (NFT).

RTFKT e основана през 2020 г. от Беноа Пагото, Крис Ли и Стивън Василев. Компанията създава дигитални колекционерски предмети, които се продават под формата на NFT.

„Това придобиване е още една стъпка, която ускорява дигиталната трансформация на Nike и ни позволява да служим както на спортистите, така и на създателите на пресечната точка между спорта, творчеството, игрите и културата“, заяви главният изпълнителен директор на Nike Джон Донахю.