Nokia обяви планове да промени идентичността на марката си за първи път от близо 60 години, като смени логото си. Целта на тази промяна е фокусът на производителя на телекомуникационно оборудване върху агресивния растеж.

Новото лого се състои от пет различни форми, образуващи думата NOKIA, посочва Reuters, като добавя, че емблематичният син цвят остава в историята за сметка на широка гама цветове в зависимост от употребата.

"Съществуваше асоциация на досегашното ни лого със смартфони, а днес ние сме компания за бизнес технологии", коментира главният изпълнителен директор Пекка Лундмарк в интервю за новинарската агенция.


Новината дойде в навечерието на годишния Световен мобилен конгрес (MWC), който се открива в Барселона днес и продължава до 2 март.

След като поема ръководния пост на изпитващата затруднения финландска компания през 2020 г., Лундмарк изработва стратегия в три действия - рестарт, ускоряване и мащабиране.

След като етапът на рестариране приключи, казва той пред Reuters, сега започва втората фаза.

Въпреки че Nokia все още се стреми да развива бизнеса си с доставчици на услуги, в рамките на който продава оборудване на телекомуникационни компании, сега основният ѝ фокус е да продава и на други типове предприятия.

"Миналата година имахме много добър ръст от 21% в индустриалния сектор, който в момента генерира 8% от продажбите ни, или приблизително 2 млрд. евро. Искаме да постигнем двуцифрен ръст възможно най-бързо", акцентира Лундмарк.

Големите технологични компании си партнират с производителите на телекомуникационно оборудване като Nokia за изграждането на частни 5G мрежи и автоматизирани производства, предимно в индустриалния сектор. Затова и Nokia планира да преразгледа пътя на растеж на различните си бизнеси и да обмисли възможни алтернативи там, където развитието не отговаря на целите ѝ, посочва още Reuters.

"Сигналът ни е много ясен. Искаме да участваме само на пазари, в които можем да се борим за глобално лидерство", казва Лундмарк.

Преминаването на Nokia към сектора за автоматизация на производството и центровете за данни ще изправи компанията срещу големи технологични организации като Microsoft и Amazon.

Nokia е продавала тоалетна хартия, Samsung - риба. Какъв е изводът?Какво да кажем за Toyota?
"Ще има много различни случаи - понякога те ще бъдат наши партньори, понякога могат да бъдат наши клиенти и съм сигурен, че ще има и ситуации, в които ще бъдат наши конкуренти", обяснява Лундмарк пред Reuters.

Microsoft става все по-сериозен играч в телекомуникациите

А Microsoft видимо става все по-важен играч, особено в телекомуникационния сектор. Reuters съобщава, че компанията е представила предварителни версии на две услуги с изкуствен интелект, предназначени за управление на телекомуникационни мрежи, като се възползва от същите възможности, интегрирани в управлението на облачната ѝ платформа Azure.

Операторите могат да се възползват от усъвършенстван изкуствен интелект, който помага за разкриване на нови бизнес възможности и прозрения на база анализ на получаваните данни. Включително разгръщането на високоскоростни 5G мрежи, съобщават от компанията в публикация в блога си, цитирани от Reuters.

Microsoft навлезе за първи път в сферата на 5G след придобиването на компаниите за облачни мрежи Affirmed Networks и Metaswitch през 2020 г.

Технологичният гигант е силно фокусиран върху изкуствения интелект, инвестирайки сериозно в бота ChatGPT на OpenAI. Миналия месец Microsoft обяви, че има за цел да внедри системата във всички свои продукти.