Facebook предупреждава, че приходите на социалната мрежа от реклами може да намалеят драстично заради новата операционна система на Apple iOS 14.

В публикация, цитирана от BBC, от Facebook коментират, че основната причина за притесненията им е свързана с това, че потребителите на устройствата на Apple, ползващи новата операционна система, трябва изрично да потвърждават съгласието си за споделяне на данни от всяко приложение, което ползват.

Това означава, че рекламите, публикувани в социалната мрежа, вече няма да могат да "следват" потребителите в останалите приложения, които те ползват.

А според проучванията на компанията таргетирането именно по този начин увеличава вероятността за покупка на даден продукт над 8 пъти.

Предварителните тестове на iOS 14 показват, че приходите от продажби на рекламодателите могат да паднат с до 50%.

Според Facebook системата Audience Network дава възможност на рекламодателите да увеличат обхвата на своите послания, достигайки и до други приложения. Таргетирането се базира на нещата, които потребителите харесват, търсят и коментират в социалната мрежа.

Потребителите на iPhone и досега можеха да забранят споделянето на подобна информация с външни приложения, но това ставаше, само ако изрично пожелаят това.

В новата операционна система на Apple всеки ще трябва предварително да даде съгласието си да бъде "проследяван" по подобен начин от рекламните послания.

Според представителите на Facebook това до голяма степен обезмисля използването на Audience Network.

Компанията предупреждава рекламодателите, че по тази причина те трябва да очакват значителен спад в ефективността на своите кампании.

Социалната мрежа настоява за консултации по темата, в които да се включат представители на цялата индустрия, тъй като очаква промените да имат дългосрочни ефекти върху потребителската екосистема.