Нова интернет услуга използва карти на Google, като дава възможност на търсещите жилище да сравняват всякакъв тип статистика за различните райони на страната – от трафика до бюджетa на местното училище, съобщава списание Business 2.0.

Откакто Google позволиха картите на компанията да бъдат променяни и ремоделирани, предприемчиви програмисти създадоха доходен бизнес, добавяйки всякакъв тип информация към тях.

Пример за това са сайтовете Zillow за недвижими имоти и Hotel World Map за хотели.

През май вашингтонската компания FortiusOne лансира GeoCommons – картографски портал, където потребителите могат сами да си моделират карти, като включват информация по собствен избор.

Сайтът има богата база от данни – от резултати от преброяването на населението и бюджетите на училищата, до данни за чистотата на водата и трафика в различните райони на страната, като информацията нараства с всеки изминал ден.

От FortiusOne заявиха, че експертите им са работили доста дълго докато картите станат достъпни за употреба и от лица без техническо образование. Компанията вече реализира печалба, продавайки информация на правителствени агенции.

FortiusOne са правили анализи на рискови зони за Министерството на националната сигурност на страната, което се интересува от използване на програмата GeoCommons за изпращане на информация в случай на терористична атака или природни бедствия.

Компанията, в която работят 14 души също продава информация на фирми за недвижими имоти и екологични фирми. Очакваните й приходи за тази година са в размер на 2.5 млн долара.

Изпълнителният директор Шон Гормън не се задоволява само с предоставянето на специални карти за публичния и частния сектор. Той иска GeoCommons да се разрасне до голяма обществена мрежа, в която компанията да печели и от реклама.