Новите облачни абонаменти на SAP нарастват с 49%

8174
Новите облачни абонаменти на SAP нарастват с 49%

© Pixabay

SAP обяви своите финансови резултати за първото тримесечие на 2017 г. Облачният бизнес на компанията продължава бързото си разрастване и през първото тримесечие на годината. Новите облачни абонаменти се увеличават с 49% (44% в постоянна валута) и достигат 215 млн. евро.

Приходите от облачни абонаменти и поддръжка са се увеличили с 34%, в сравнение със същия период предходната година до 905 млн. евро (МСФО), или 906 млн. евро (извън МСФО в постоянна валута). Приходите от софтуер нарастват с 13%, в сравнение с този период през миналата година до 691 млн. евро (МСФО).

Договорите за облачни услуги и поддръжка за бъдещи периоди нарастват с 30%, в сравнение с Q1 предходната година. Приходите от облачни услуги и софтуер са 4.33 млрд. евро (МСФО), или реализиран ръст от 12% (9% извън МСФО в постоянна валута). Общите приходи от облачни абонаменти и поддръжка и от поддръжка на софтуер възлизат на 69% от общите приходи.

Оперативната печалба бележи спад от 17%, до 673 млн. евро (МСФО). Отбелязва се ръст на оперативни печалби от 8%, до 1.20 млрд. евро извън МСФО (2% в постоянна валута). Общият доход на акция спада с 9%, до 0.43 евро (МСФО) и нараства с 15%, до 0.73 евро (извън МСФО).

Бързо разрастващият се облачен бизнес на SAP, наред със солидния ръст на приходите от поддръжка, продължават да увеличават дела на по-предвидимите постъпления. Общите приходи от облачни абонаменти, софтуер и поддръжка надвишават 61% от общите годишни приходи за 2016 г. – ръст с 2 процентни пункта.

Оперативната печалба и доход на акция бяха предимно засегнати от увеличението на компенсационните разходи на базата на акции, което се увеличи поради силното развитие на цената на акциите на SAP и увеличаването на участието на служители. Почти 65% от служителите на SAP са участвали в най-новата програма за акции на SAP – OWN SAP.

Оперативният паричен поток е 2.87 млрд. евро, което е увеличение от 16%, в сравнение с предходната година. Свободният паричен поток се е увеличил с 12%, в сравнение с миналата година, до 2.58 млрд. евро. В резултат на това дружеството продължава да намалява баланса си, като приключва тримесечието с нетен дълг от 460 млн. евро, което бележи подобрение от 2.8 млрд. евро, в сравнение с предходната година.

SAP S/4HANA

Внедряването на S/4HANA нарасна до над 5.800 клиента. През първото тримесечие се добавят близо 400 клиенти, от които около 50% са нови клиенти на SAP. Да управляваш бизнеса си в реално време на изключително опростена архитектура става задължително търговско условие за все повече и повече компании в новата дигитална икономика. През четвъртото тримесечие S/4HANA избра Innogy. А S/4HANA Cloud edition бе изборът на Citrix and iColor.

SAP Cloud Platform

Облачната платформа на SAP Cloud Platform дава възможност на клиентите да се превърнат в дигитални предприятия. SAP Cloud Platform способства за революцията на Интернет на нещата (IoT), като свързва бързо растящ брой интелигентни устройства и машини с хора и процеси за постигане на отлични бизнес резултати.

C&J Energy Services, водещ доставчик на нефтени и газови услуги, избра SAP Cloud Platform за подпомагане на изграждането на приложения за дигитални билетни полета, които позволяват на ръководителите на платформата точно да уловят информация за работата и да се синхронизират със системата SAP S/4HANA Finance.

Управление на човешкия капитал
С помощта на SuccessFactors и Fieldglass, SAP осигурява цялостно управление на човешки ресурси както за служители на постоянни договори, така и за такива с временна заетост в повече от 80 държави и на над 40 езика. Най-добрите анализатори в индустрията наскоро дадоха на SAP SuccessFactors най-висока оценка в класацията Cloud HCM за управление на таланти в глобални организации с над 5000 служители, както и за централните предприятия в Европа.

SuccessFactors Employee Central, която е в основата на нашето предлагане за управлението на личностното и кариерно развитие на кадри, има близо 1700 клиенти в края на първото тримесечие. Компании, като Dolce & Gabbana, избраха решенията на SAP точно в този период.

Решението Customer Engagement and Commerce

Следващото поколение решения за ангажиране на клиентите на SAP дават възможност на компаниите да управляват фронт офиса си в пълния спектър от маркетинг до продажби и услуги - безпроблемно и в реално време. Бизнесите получават единна представа за клиентите си - били те социални, търговци на дребно или електронни търговци.

Customer Engagement and Commerce решенията на SAP обслужват както B2C, така и B2B компании от различни индустрии, включително в търговията на дребно, телекомуникациите, финансовите услуги, производството и публичния сектор. Най-добрите анализатори в индустрията наскоро избраха SAP Hybris за лидер за B2C и B2B дигитална търговия и управление на многоканални маркетингови кампании.

Customer Engagement and Commerce решенията на SAP отново постигнаха силни двуцифрени облачни абонаменти и поддържаха ръст на приходите, както и двуцифрен ръст на приходите от софтуер.

Бизнес мрежите

Всяко решение от бизнес мрежите на SAP свързва голяма екосистема от клиенти, доставчици и партньори. В мрежата Ариба повече от 2.7 милиона компании в над 180 държави си сътрудничат и търгуват с 900 млрд. долара стоки и услуги годишно. Повече от 47 милиона крайни потребители са обработвали безпроблемно данни за пътувания и разходи с Concur, а клиентите са управлявали над 3.3 милиона служители, наети на проектна база в около 140 държави, с платформата на SAP Fieldglass. Приходите от облачни абонаменти и поддръжка за бизнес мрежата на SAP са се увеличили с 24% през първото тримесечие.

Регионално представяне през първото тримесечие на 2017 г.

В региона на ЕМЕА приходите от облачни услуги и софтуер са се увеличили с 10% (МСФО). Приходите от облачни абонаменти и поддръжка са нараснали с 43% (МСФО), бележейки особено силно тримесечие в Германия, Франция и Италия. В Южна Африка и Холандия SAP бележи трицифрен ръст в софтуерните лицензии. 

В региона на Северна и Южна Америка SAP регистрират силно представяне и ръст на приходите от облачни услуги и софтуер с 12% (МСФО), както и увеличение от 27% (МСФО) и на облачните абонаменти и поддръжка, благодарение на силен двуцифрен ръст на приходите в Канада и Мексико, както и в Северна Америка като цяло. В Латинска Америка SAP отчита силни приходи от софтуерни лицензии в Бразилия, въпреки сложния макроикономически климат в страната.

В Азиатско-Тихооокенския регион и Япония SAP бележи забележително представяне - приходите от облачни услуги и софтуер нарастват с 21% (МСФО), а облачните абонаменти и поддръжка нарастват с 65% (МСФО), включително двуцифрен скок на софтуерните лицензии в Китай, Хонг Конг, Тайван и Южна Корея. Най-доброто представяне при облачни абонаменти и софтуерни приходи през това тримесечие е в Япония и Индия

Бизнес прогноза за 2017 г.

Компанията потвърди следната прогноза за 2017 година: въз основа на непрекъснатото сериозно развитие на облачния си бизнес SAP очаква годишните приходи от облачни абонаменти и поддръжка извън МСФО за 2017 г. да бъдат в диапазона 3.8 – 4.0 млрд. евро в постоянна валута (2016: 2.99 млрд. евро). Горната граница в този диапазон представлява ръст от 34% в постоянна валута.

Компанията очаква годишните приходи от софтуер и облачни решения извън МСФО за 2017 г. да нараснат с  6% – 8% в постоянна валута (2016: 18.43 млрд. евро).
Компанията очаква годишната печалба извън МСФО за 2017г. да бъде в рамките на 23.2–23.6 млрд. евро в постоянна валута (2016: 22.07 млрд. евро). Това надхвърля очакванията, които бяха поставени през 2016 г.

Компанията очаква годишната оперативна печалба извън МСФО за 2017 г. да бъде в рамките на 6.8 – 7.0 млрд. евро в постоянна валута (2016: 6.63 млрд. евро). Това надхвърля очакванията, които бяха поставени през 2016 г.

Докато за цялата 2017 година бизнес прогнозите на компанията са в постоянни валути, докладваните стойности в действителната валута се очаква да бъдат повлияни от колебанията на валутните курсове, тъй като ние се развиваме прогресивно през годината.

Ако обменният курс се запази на средното ниво от март 2017 г. за остатъка от годината, компанията очаква ръста на приходите от облака и софтуерния софтуер извън МСФО, както и темпа на растеж на оперативните печалби, които не са извън МСФО, да получат валутна изгода в рамките на 2 до 5 процентни пункта за второто тримесечие на 2017 година. За цялата 2017 г. очакваме да имаме полза в диапазона от 1 до 4 процентни пункта.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg