Amazon, Microsoft, Alphabet на Google и Intel залагат всичко на бизнеса си с облачни услуги и той процъфтява.

И четирите компании оповестиха огромни печалби за тримесечието, показвайки силата на промяната в корпоративния компютинг – от притежаваните от компаниите центрове за данни до облака, предава Reuters.

Компанията Azure на Microsoft почти е удвоила растежа си, който е достигнал 90% на годишна база. Според изследователската компания Canalys тя е донесла два милиарда долара за Microsoft.

„Винаги сме смятали, че Microsoft ще се възползва от прехода към облака и компанията ни показва, че може да го направи“, казва Ким Форест, вицепрезидент и старши анализатор в Fort Pitt Capital Group.

Най-важната сделка за тримесечието за Microsoft е привличането на Costco като клиент на Azure. Това става само два месеца след завършването на придобиването от Amazon на веригата магазини за хранителни стоки Whole Foods, което увеличи безпокойството сред търговците на дребно и компаниите за електронна търговия от работата с Amazon, казва Ед Андерсън, анализатор в кабинета Gartner.

Тим Грийн, анализатор в Motley Fool, заяви, че Amazon вероятно ще трябва да направи промени в определен момент в услугите Amazon Web.

Amazon Web Services все още носи много повече приходи от конкурентните компании. В тримесечието AWS е донесла близо 4.6 млрд. долара - повишение с 42% на годишна база. AWS пропусна да привлече Costco, но си осигури договори с Hulu, Toyota Racing Development и General Electric.

Google Cloud Platform сключи сделки с веригата магазини Kohl’s и компанията за обработване на плащанията PayPal. Подобно на Microsoft, Alphabet не разкриха приходите от Google Cloud Platform, но Canalys смята, че бизнесът е генерирал 870 млн. долара в тримесечието - повишение със 76% на годишна основа.

Главният изпълнителен директор на Google Сундар Пичай каза, че Google Cloud Platform е сред топ три приоритетите на компанията. Той допълни, че Google планира да продължи да разширява клауд продажбите си.

Canalys счита, че пазарът на облачните услуги е на стойност 14.4 млрд. долара в третото тримесечие на 2017 г. - повишение с 43% спрямо същия период на предишната година. Amazon държи 31.8% от пазара, следвана от Microsoft с 13.9% и Google с 6%, сочат данните на Canalys.

Пазарът на облачните услуги ще продължи да расте по-бързо от традиционния сегмент на информационните технологии, тъй като този пазар все още е във фаза на развитие, казва Даниел Лиу, анализатор в Canalys.

Отражение на цялостния растеж на пазара е силното представяне на Intel, която продава процесори и чипове на продавачи на облачни услуги. През юли компанията пусна новите си Xeon Scalable процесори, които донесоха растеж от 7% на годишна основа на центровете за данни на компанията.

Големите три компании продавачи на облачни услуги се възползваха също така от решението на много компании да създадат собствени приложения, използващи повече от един продавач на облачни услуги. Компаниите Home Depot и Target Corp, например, използват комбинация от доставчици на облачни услуги.

Някои анализатори очакват растежът на облачни услуги да се забави с течение на времето на фона на нарасналата конкуренция. Amazon, например, съобщи, че намалението на цените и новите продукти с по-ниски средни разходи са основна част от бизнеса й с облачни услуги.

Освен това при Amazon Web Services растежът на потребителите надмина растежа на доходите, съобщи главният финансов директор на компанията Брайън Олсавски.

„С течение на времето облачните услуги ще станат по-обичайни и цените бързо ще се свият“, прогнозира Адам Сарън, генерален директор на 50 Park Investments.“За момента обаче това е страхотен бизнес с много възможности за растеж за всички“.