Hyperloop Transportation Technologies Inc. показа на бял свят първата си високоскоростна капсула, която ще превозва хора със свръхзвукова скорост под земята, пише Bloomberg.

Съоръжението с дължина от 32 метра и тегло от 5 тона бе представено в Испания и ще бъде преместено във френския град Тулуза за извършване на последните довършителни работи, преди да бъде пуснато в експлоатация по една от първите действащи комерсиални транспортни линии, съобщават от HTT.

Капсулата се нарича Quintero One и е изработена изцяло от композитни материали.

Технологията на Hyperloop се базира на херметически затворени подземни тунели, в които пътническите капсули ще могат да се движат с над 1200 километра в час.

Придвижването във вакуум ще намали значително въздушното съпротивление и ще позволи развиването на много по-високи скорости от сегашните влакове-стрели от типа на Maglev, които използват повдигането на вагоните над релсите с помощта на електромагнитно поле, пише изданието.

Идеята бе популяризирана от милиардера Илън Мъск още през 2013 г., а планът му предвиждаше свързването на Лос Анджелис и Сан Франциско със свръхзвукова подземна железница.

Впоследствие няколко компании се впуснаха в технологична надпревара за изработването на реален, работещ модел, а районът около LA се очерта като своеобразен "хъб" на hyperloop технологиите. Там са базирани Arrivo и Hyperloop One, която е собственост на Virgin.

Офисът на Hyperloop Transportation Technologies също се намира в Калифорния, но компанията работи по проекти в различни краища на света. Основните тестове се провеждат край Тулуза, където се намира и изследователският център на HTT.

През юли тази година компанията обяви, че започва изграждането на 10-километрово тестово трасе край град Тонгрен в Китай.

Конкурентите на HTT обаче също не стоят на едно място. Създадената от милиардера Ричард Брансън Hyperloop One води преговори с индийското правителство за изграждане на свръхзвукови железници, които да превозват пътници на по-ниска цена от местните авиокомпании.

Компанията вече има предварително споразумение с градските власти в Мумбай за строителството на подобна подземна мрежа. Обмисля се и вариант за свързване на градовете Мумбай и Пуна, което трябва да намали времето за пътуване до 25 минути в сравнение с необходимите в момента три часа и половина.