Lenovo Group обяви, че приходите на групата през второто тримесечие са достигнали 13.5 млрд. долара, което е девето поредно тримесечие на годишен растеж.

Печалбата преди данъчно облагане се е увеличила с 45%, в сравнение със същото тримесечие година по-рано, достигайки 310 млн. долара. Нетната печалба също бележи ръст от 20% на годишна база, достигайки до 202 млн. долара.

Миксът от приходи продължава да е балансиран между четирите региона на компанията (Северна и Южна Америка, Азиатско-тихоокеанския регион, Европа, Близкия изток и Африка), като всеки от тях отчита над 20% дял от приходите.

Основната печалба на акция за второто тримесечие е в размер на 1.69 щатски цента, или 13.23 хонконгски цента. Бордът на директорите на Lenovo обяви междинен дивидент в размер на 6.3 хонконгски цента на акция.

„През тримесечието с удоволствие наблюдавахме как растежът ни носи продължаващи положителни финансови резултати на фона на сложната и динамична глобална търговска среда. Този успех е показателен за ангажимента ни към иновациите, към нашите клиенти на 180 пазара по целия свят и за това как светът продължава да приема радушно визията ни да осигуряваме по-умни технологии за всички“, коментира Ян Юенцин, президент и главен изпълнителен директор на Lenovo.

Глобална търговска среда

Въпреки че несигурността в глобалната търговия и геополитика не стихват, това няма отражение върху финансовите резултати на компанията. Глобалното въздействие на Lenovo, мажоритарно притежаваната производствена база и продължаващите финансови успехи остават конкурентни определящи фактори, които подпомагат водещата пазарна позиция на компанията.

Lenovo е в добри позиции да управлява сложните и динамични пазарни условия и да продължава да отчита устойчиви дългосрочни резултати.

Общ преглед на бизнес представянето

Силните резултати се дължат основно на Intelligent Devices Group/IDG. PC and Smart Devices Group/PCSD, едно от двете бизнес поделения на IDG, отчита приходи в размер на 10.7 млрд. долара и рекорден марж на печалбата преди данъчно облагане от 5.7%.

Обемът на продажбите регистрира силен годишен растеж от 7.1%, което води до общо увеличение на приходите на PCSD с 4.1% на годишна база. Печалбата преди данъчно облагане е на стойност 612 млн. долара, което е с 97 млн. долара повече, в сравнение със същия период на миналата година.

При персоналните компютри обемите отново изпреварват пазара, който продължава да се възстановява. Lenovo държи 24.4% от глобалния пазар на персонални компютри, задържайки водещата си позиция на него. Високият растеж се дължи на премиум сегмента, както и на Workstation, Thin and Light, Visuals и Gaming PCs – всички те отчитат двуцифрено повишаване на обемите на годишна база.

В бъдеще групата PCSD ще продължи да е водещ фактор за растежа в premium-to-market сегмента, както и за водещите в индустрията печалби, оставайки вярна на фокуса си върху потребителските желания за иновации в целия портфейл.



Второто бизнес поделение на IDG, Mobile Business Group/MBG, отчете четвърто поредно тримесечие на рентабилност и положителна печалба преди данъчно облагане с подобрение в размер на 57 млн. долара на годишна база. Въпреки че на годишна база е налице лек спад на приходите (с 5.7% до 1.5 млрд. долара), групата продължава да се фокусира върху механизмите за контрол на запасите, ефективността на портфейла и строг контрол на разходите с цел увеличение на маржовете.

В Северна Америка Lenovo се издига с две позиции в класациите в индустрията, в сравнение с предходното тримесечие, и стига до четвърто място. Освен това темпото на растеж на приходите продължава да изпреварва тези на пазара, като печалбата продължава да се увеличава.

В бъдеще Lenovo ще продължи да инвестира в мобилния си бизнес, за да се възползва от текущите и бъдещи възможности за растеж на избрани нови и печеливши пазари.

Data Center Group/DCG се справя успешно с предизвикателните обстоятелства през тримесечието и отчита девето поредно тримесечие на снижаване на загубите на годишна база. Общите приходи в DCG намаляват с 13.8%, в резултат на по-ниските цени на ключовите компоненти и по-слабото търсене от страна на някои от най-големите hyperscale компютри.

Приходите (с изключение на Hyperscale) нарастват с близо 13% на годишна база, като Китай регистрира увеличение от над 47% на приходите (без hyperscale), в сравнение със същото тримесечие на миналата година. Освен това е налице двуцифрен растеж в устройствата за съхранение, Software Defined Infrastructure и High Performance Computing в резултат на увеличения storage портфейл, силните ThinkAgile предложения и спечелените нови PC проекти.

В бъдеще DCG ще продължи да расте в non-hyperscale, включително в бързоразвиващи се сегменти, като SDI и storage, като ще инвестира и в нови възможности в сферата на Edge, Telco и AI инфраструктура. Клиентската база в Hyperscale се очаква да се увеличи и да се завърне към растеж през втората половина на тази финансова година.

Софтуерът и услугите в очакване на тримесечни приходи за 1 млрд. долара

Фактурираните приходи от Софтуер и услуги нарастват с 35% на годишна база, достигайки близо 900 милиона долара. Device as a Servicer (Daas), премиум услугите по поддръжка и управляваните услуги допринасят сериозно за тези резултати, както и за продължаващата диверсификация на източниците на приходи за компанията. Този бизнес много скоро се очаква да надхвърли 1 млрд. долара на тримесечие.