Преди 30 години пейджърът беше задължителен аксесоар за всеки уважаващ себе си корпоративен мениджър. Днес последните такива устройства "изписукаха" за последен път в Япония - страната, в която се радваха на най-много верни фенове, пише BBC.

Последният японски доставчик на пейджър услуги Tokyo Telemessage преустанови дейността си на 1 октомври. Последните му абонати бяха около 1 500 човека, основно от сферата на здравеопазването. Кен Фукуджира е един от последните частни клиенти на компанията. Той разказва пред BBC, че ползвал пейджъра за връзка с 80-годишната си майка, която предпочитала този начин на комуникация.

Една от погребалните агенции в Токио дори опъна палатка в близост до една от станциите на метрото в японската столица, където минувачите можеха да оставят цветя в памет на pokeberu, или "джобното звънче", както е известен пейджърът в Страната на изгряващото слънце. На импровизираното "погребение" дори имаше снимка на устройство, на чийто дисплей бе изписан кода "1141064", който на японски означава "Обичаме те".

Пейджърите са малки устройства, който в началото можеха да възпроизвеждат само прости звукови сигнали, а впоследствие и текстови съобщения. Всяко от тях има уникален код, подобен на телефонен номер. Потребителите се свързват с централа, където могат да оставят кратки съобщения. След това те се конвертират в дигитален формат, като първоначално се въвеждали от хора, а по-късно - от машини.

Технологията е разработена през 50-те и 60-те години на миналия век, но придобива огромна популярност през 80-те. В пика на своето развитие Tokyo Telemessage има над 10 милиона абонати в цялата страна. Краят на пейджърите обаче идва с популяризирането на мобилните телефони, които до голяма степен обезмислят използването на малките джобни устройства за текстови съобщения.

Във Великобритания пейджърите все още се използват от служителите на Националната здравна служба, тъй като болниците ги смятат за един от най-надеждните канали за комуникация. Очаква се обаче до 2021 година да бъдат извадени от употреба.

А в Япония, която е родина на едни от най-иновативните компании в историята като Nintendo, Panasonic, and Sony, потребителите трудно се разделят със старите си технологични навици. През 2015 година BBC установи, че в страната все още масово се използват факсове и видео касети, а миналата година един от министрите в правителството призна, че никога през живота си не е използвал компютър.

Иронията е, че това не беше кой да е, а Йошитака Сакурада - министърът по киберсигурността.