Броят на свалянията на приложението за споделяне на кратки видеа TikTok е надхвърлил 1.5 милиарда в App Store и Google Play, сочат данни на аналитичния уебсайт Sensor Tower.

Приложението достигна 1 млрд. сваляния през февруари тази година и има 614 млн. сваляния от началото на годината, което е с 6% повече, в сравнение със същия период на миналата година, отбелязват от Sensor Tower.

По-голяма част от ръста на TikTok се дължи на бума на нови потребители в Индия, които съставляват 31% от свалянията на приложението.

Вторият най-голям пазар е Китай с 11.5% от свалянията, а челната тройка се оформя от САЩ с 8.2%.

TikTok се превръща във все по-голяма заплаха за Facebook, особено предвид популярността му сред по-младото „поколение Z“, към което се стреми и Facebook.

Според Sensor Tower TikTok е третото най-сваляно приложение - след WhatsApp и Messenger, като изпреварва Facebook и Instagram.

На практика TikTok е единственото приложение в топ 5, което не е собственост на Facebook.

Основният конкурент на TikTok - измежду редицата приложения на Facebook, е Instagram. Засега TikTok води на Instagram с около 238 млн. сваляния от началото на годината.

Важно е да се отбележи, че броят на свалянията на означава, че TikTok се ползва като цяло от повече хора, отколкото Instagram, но броят им вероятно е близък. Instagram е имало 1 млрд. активни потребители месечно през 2018 г., което предполага, че броят им сега е по-голям.

От TikTok достигнаха същия брой през юни 2019 г. Така че Instagram вероятно все още води с малко.

Facebook целенасочено се опитва да имитира успеха на TikTok. През ноември 2018 г. Facebook пусна отделно приложение за споделяне на видеа на име Lasso, а изтекъл запис от вътрешна среща в компания показа, че стратегията на главния изпълнителен директор Марк Закърбърг е да пусне Lasso на пазари, на които TikTok все още не е особено популярно, като Мексико.

От BuzzFeed също така информираха, че през 2016 г. Закърбърг в продължение на шест месеца се е опитвал да придобие Musical.ly - приложението, което впоследствие стана TikTok.

По-рано този месец Instagram пък започна да тества нова функция на име Reels в Бразилия, която до голяма степен беше счетена за клонинг на TikTok.