Въпрос на време е автономните автомобили да транспортират нас до работа, а децата ни до училище, смята Джеймс Пенг, главен изпълнителен директор и съосновател на Pony.ai - базиран в Калифорния стартъп, който развива дейност в сферата на автономните коли.

“Ако трябва да дам точна прогноза, бих казал вероятно до 5 години,” казва Пенг пред CNBC. “Определено ще станем свидетели на широко навлизане на автономните автомобили по пътищата.”

Това би могло да се случи във всяка част на света, но Pony.ai се концентрира върху САЩ и Китай, където стартъп компанията дори тества автономни автомобили.

Тя наскоро си партнира с Hyundai, за да предложи услуга, чрез която жители на Ървайн, Калифорния, могат да си споделят автономни таксита, използвайки приложение. Автономното такси използва технологията на Pony.ai, за да се движи по пътищата.

Пенг, който преди това беше главният архитект зад подразделението за автономни автомобили на Baidu, твърди, че САЩ все още държи водачеството в тази сфера, но Китай я настига много бързо.

Пенг не е ставал свидетел на някакъв пряк ефект от търговското напрежение между двете страни, но според него това е елемент на несигурност за хората, които работят за компанията.

Макар че регулациите в двете страни са благоприятни, Пинг казва, че индустрията се развива “бавно и устойчиво.”

Въпреки че големи автопроизводители, като GM, Toyota, Audi, Ford и Volkswagen, също развиват дейност в сферата на автономните автомобили, според Пенг, най-големият играч си остава притежаваната от Alphabet Waymo.

Пенг, който започва кариерата си като софтуерен инженер в Google, казва, че по-малките играчи изостават заради високите разходи и икономиите от мащаба.

За индустрията “най-голямото предизвикателство сме всички ние”, казва той.

“Това са другите автомобили, пешеходците и велосипедистите на пътя, които в много случаи на пътя се държат неразумно,” казва той, обяснявайки, че изкуственият интелект се затруднява с предвиждането на тези фактори.