Самолет, достигащ скорост от 1 770 км/ч, ще изминава разстоянието от Ню Йорк до Лондон за около три часа и половина.

Суперзвуковият бизнес джет Spike S-512 на стойност 100 милиона долара е дело на базираната в Бостън Spike Aerospace.

Той трябва да започне тестови полети през 2022 г., а първите си пътници ще превози през 2028 г., според изпълнителния директор на компанията Вик Качория.

Концептуалните изображения показват как 12 до 18 пътници на машината могат да обикалят по цялото земно кълбо в нещо като мини-хотел в небето, посочва Daily Mail.

Визуализациите показват възможностите на кабината, която ще бъде напълно адаптивна.

Тя ще включва ексклузивна мултиплекс цифрова технология без прозорци - екрани с висока разделителна способност, които могат да показват всичко - от панорами от естествения свят до филми и презентации на лаптоп.

Изгледът от тези дисплеи може да се контролира от смартфон или таблет, както и от интуитивни тъчпадове на всяка седалка, посочват от Spike Aerospace.

Компанията добавя, че чрез премахването на традиционните прозорци кабината ще предложи „безпрецедентно намаляване на шума за тихи, спокойни полети“.

S-512 ще бъде първият самолет в света, аеродинамично проектиран да предлага „собствена технология Quiet Supersonic Flight“.

Резултатът от това е отчетливо заглушен шум, който ще звучи като „меко пляскане“, твърдят от Spike Aerospace.

Двойните двигатели на самолета ще го придвижват от Лондон до Дубай за малко повече от три часа.

Spike Aerospace казват, че „S-512 ще бъде най-бързият граждански самолет, спестявайки часове време на пътниците при всяко пътуване и осигурявайки несравнимо изживяване. Пътуването със самолет никога няма да бъде същото. “

Компанията работи и върху частен самолет, дори по-бърз от S-512 - способен да стигне от Ню Йорк до Лондон само за 90 минути. Но той няма да се появи на пазара поне до 2035 г.

Две други американски компании разработват свръхзвукови частни самолети - Boom Supersonic и Aerion.

Самолет не с прозорци, а с огромна гледка Как е възможно това?

Concorde - последният свръхзвуков пътнически самолет, влезе в експлоатация през 1976 г. и продължи да лети 27 години. Това е един от двата свръхзвукови транспорта, които са експлоатирани в търговската мрежа. Той достигаше максимална скорост от 2 180 км/ч и можеше да побере от 92 до 128 пътници.

Concorde е разработен и произведен съвместно от Aérospatiale и British Aircraft Corporation (BAC), като Air France и British Airways получиха по седем подобни самолета.

Concorde е пенсиониран през 2003 г. поради общ спад в търговската авиационна индустрия след единствената катастрофа на типа през 2000 г., атаките на 11 септември през 2001 г. и решение на Airbus - наследник на Aérospatiale и BAC, да прекрати поддръжката му.