За американците началото на юли е свързано с Деня на независимостта.

Тази година той е свързан и с независимостта на служителите в сферата на хотелиерския бизнес.

Рекорден брой служители в хотелиерската сфера напускат работа без да имат намерение да се връщат, обявявайки известен вид независимост.

Тези, които продължават да работят, пък се сдобиха с независимост от ежедневните камериерски услуги, след като веригата хотели Hilton обяви през миналата седмица, че услугата ще се предлага вече само при поискване, информира Travel Weekly.

След като нощувките в хотели намаляха значително през 2020 г. в разгара на пандемията, ежедневните камериерски услуги бяха едни от първите, които отпаднаха, но сега, дори с възстановяването на пътуванията, те няма да се върнат.

Това е част от една по-мащабна тенденция в сферата на хотелиерския бизнес, при която нараства популярността на компаниите подизпълнители, които ще чистят стаите от името на хотелите, като например базираната в Ню Йорк Butler Hospitality. Това е един от най-ярките примери за това как икономиката през 2021 г. ще бъда по-различна от тази през 2019 г.

Това е работа, която просто „няма да съществува в бъдеще, защото е неикономична." С други думи, ще трябва да си оправяте леглото в хотела сами, пише в Twitter Конър Сен, колумнист в Bloomberg.

Ето от какво открива, че няма нужда днешната икономика:

Ежедневните камериерски услуги и закуската в хотелите

Преди Hilton да обяви, че камериерските услуги са отживелица, анализаторът в Baird Майкъл Белисарио заяви пред The Washington Post, че много хотели обмислят постоянно премахване на редица услуги, сред които и почистването, но и безплатната закуска.

Новият американски потребител няма много против, става ясно от проучване от август 2020 г. от страна на American Hotel and Lodging Association. Близо две трети от туристите са заявили, че ежедневните камериерски услуги трябва да бъдат премахнати.

Защо роботите не бързат да Според много икономисти автоматизацията води до съкращаване на работни места. Но дали наистина е така?

След настъпването на пандемията, това, което искат туристите, са безконтактни услуги. От Insider информираха през юли 2020 г., че технологиите и безопасността ще са от основно значение за бъдещото хотелско изживяване.

"Технологиите ще са мостът, който свързва безопасността и процедурите по почистването и предава тези процедури на гостите и служителите", казва Ванеса Огъл, главен изпълнителен директор на компанията Enseo, която произвежда технологии за хотелиерската индустрия.

Говорител на Hilton е заявил пред Insider, че в хотелите от веригата се предлагат камериерски услуги "при поискване" в САЩ, както и автоматично на петия ден от по-продължителен престой. Посетителите на хотелите Waldorf Astoria, Conrad и LXR, които са част от Hilton, ще продължат да получават камериерски услуги ежедневно.

Менютата в ресторантите

QR кодът може да бъде банкоматът на нашето време. Преди да се появят банкоматите, хората чакаха на опашка в банката, за да изтеглят пари с помощта на банков служител. Днес много ресторанти не използват физическо меню, а вместо това инструктират гостите си да го достъпват чрез телефон от ламиниран QR код на масата.

Подобно на банкоматите, QR кодът съществува от десетилетия. Той датира от 90-те години, а широката му употреба нараства и спада. Според Вен Уинк от Insider пандемията ускорява автоматизацията в ресторантите, като QR оглавяват тази тенденция в заведения, като Cracker Barrel, Dave & Buster's и компанията майка на Olive Garden parent - Darden.

По-голямата автоматизация означава и по-малко касиери, което означава, че трябва да сме готови да чакаме повече, за да платим за храната, която сме поръчали на телефона. С постоянно нарастващата тенденция да се поръчва храна за вкъщи, има също така вероятност да се налага да чакаме служителите на ресторанта първо да обслужат онлайн поръчките.

Пробните в магазините

През годината на локдауните електронната търговия отбеляза огромен скок и изглежда запазва позиции и след като част от ограниченията паднаха. Според доклад на Deutsche тенденцията към онлайн пазаруване, която се ускори през 2020 г., "изглежда запазва ръста си, натрупан през пандемията," което означава, че пазаруването на дрехи онлайн може да се окаже постоянен навик.

В същото време екипът, изготвил доклада, установява, че потребителските разходи са доста над нивата отпреди пандемията в продължение на три поредни месеца. Това означава много по-малко физически магазини, в които можете да влезете и да изпробвате дрехи.

В началото на 2021 г. Coresight Research прогнозира, че с 14% повече затворени магазини в САЩ през тази година, отколкото през миналата, което означава, че до 10 000 магазина ще изчезнат.

Вместо повече посетители в повече магазини, ще има повече доставени кашони пред вратите на хората. И вероятно много върнати дрехи, които не са съвсем по мярка.