Изследването на Египет - от Червено до Средиземно море, е на път да стане много по-лесно.

Страната планира да пусне първата по рода си високоскоростна влакова линия в района.

Целият маршрут ще се простира на 1000 км, свързвайки двете морета с 15 спирки по пътя.

Първият участък ще е с дължина от 460 км, свързвайки Аламейн на Средиземноморското крайбрежие и Айн Сохна, съобщава Lonely Planet.

Тези малки градове се развиват бързо и влаковата линия, преминаваща през тях, може дори да ускори този процес.

Сред 15-те станции е и все още неназованата „нова административна столица“ на Египет, която се строи от 2015 г. Целта й е да се преместят правителствените сгради на около 65 км извън Кайро.

Египет строи магистрала на 50 см от жилищни блокове (снимки)Градското планиране е изключително трудна задача с много уравнения - като се започне от трафик и се стигне до процент на престъпността

Според Lonely Planet изграждането на новата влакова линия ще продължи около две години, като тя ще е проектирана, инсталирана и поддържана от германския гигант Siemens.

„За нас е чест и гордост да разширим нашето партньорство с Египет“, казва Джо Каесер, президент и главен изпълнителен директор на Siemens AG, пред Lonely Planet. "Изграждайки високоефективна железопътна система за страната, ние ще подкрепим египетския народ с достъпен, чист и надежден транспорт."

Въпреки че това ще бъде първият високоскоростен влак в Египет, страната има влакова мрежа от 1850-те години и всъщност е първата държава в Африка и Близкия изток, която разполага с такава.

Настоящата влакова система в Египет е обширна, с повече от 4 800 км релси, свързващи почти всеки голям град. За съжаление, тя също така е остаряла и недофинансирана, което води до няколко смъртоносни инцидента през последните години.

Докато тече строителство на новите релси за високоскоростния влак, Египет също така получава нови вагони ежемесечно, произведени в Русия, за надграждане на сегашния си жп парк.