Китай очаква значителен скок на вътрешния туризъм по време на предстоящите почивни дни, известни като Златната седмица, след като секторът страдаше месеци наред заради коронавируса.

Част от вътрешните полети са разпродадени, а туристическите платформи отчитат увеличение на резервациите в хотелите, информира Ройтерс.

Нарасналото търсене подхранва оптимизма, че китайската туристическа индустрия е достигнала повратна точка, като надеждите са, че осемдневната почивка от 1 октомври ще даде значителен тласък на относителното повишение на търсенето в последните месеци, въпреки че опасенията около вируса остават.

Туристическата индустрия в Китай е в пълен контраст с тази в някои други части на Азия и в САЩ и Европа, където коронавирусът все още циркулира и събиранията са забранени.

Празникът, който отбелязва основаването на модерен Китай, обикновено е един от най-натоварените туристически периоди в годината и то не само в страната.

Миналата година са осъществени 782 милиона пътувания, а над 7 милиона души са пътували в чужбина.

"Търсенето в сектора на туризма, което беше подтиснато в продължение на девет месеца, вероятно ще бъде освободено в тези осем дни," се казва в изявление на онлайн платформата Trip.com, според която може да бъдат осъществени 600 милиона пътувания.

Китай до голяма степен се пребори с пандемията от коронавирус, която се появи в централния град Ухан в края на миналата година, а много от ограниченията за пътуване вътре в страната бяха вдигнати.

Как европейският туризъм се адаптира към новите реалности?Туристическият сектор, който генерира 10% от брутния вътрешен продукт на Европейския съюз, изпитва сериозни затруднени

Малцина са тези обаче, които се очаква да пътуват в чужбина заради различните изисквания за карантина по света и сложността на международните полети в момента.

За периода 14 септември - 1 октомври обаче са направени повече резервации за вътрешни полети, в сравнение със същия период година по-рано.

Резервациите на хотели и полети за седмицата 8-15 септември са повече от тези за същия период през 2019 г., според подкрепената от Alibaba туристическа платформа Fliggy. Резервациите за хотели по време на Златната седмица пък нарастват с над 50%.

Въпреки всичко, предпазливостта около коронавируса остава.

Хората често трябва да показват QR кодове, които изиграха значителна роля в ограничаването на вируса, а някои хотели искат гостите им да си направят тестове, преди да пристигнат.

Към някои семейства пък са отправени призиви да си останат у дома.

В градове, като Пекин и Шанхай, училищата помолиха родителите и учениците да не пътуват за празниците, освен ако изрично не се налага.