По-малко от десетилетие, след като европейските нощни влакове изглежда изчерпаха капацитета си, френска компания обяви планове за създаване на мрежа от подобни услуги от 2024 г.

Midnight Trains се надява повишеният интерес към по-чисти и екологични пътувания след COVID-пандемията да генерира и интерес към предлаганите от нея „хотели на релси“, които ще свързват френската столица с 12 други европейски дестинации.

Основателите на компанията посочват, че целта им не е мрежата да съответства на известния - и скъп - лукс на Orient Express, а да предлага алтернатива на основните държавни жп услуги и полети на къси разстояния.

Пътниците ще се настаняват в купета, предлагащи хотелски удобства и осигуряващи поверителност и сигурност, а влакът ще предлага още ресторант и бар.

Преди три години европейските нощни влакове се върнаха на гарите, извадени от бизнеса от нискотарифните полети и автобусни пътувания на дълги разстояния. След това обаче обществените притеснения за климата доведоха до нарастване на интереса към съживяване на нощните маршрути из целия континент.

Midnight Trains планира да обслужва поне дузина дестинации на растояние между 800 и 1500 км от Париж, включително градове в Испания, Португалия, Италия, Белгия, Германия, Дания и Шотландия. Окончателният списък ще бъде потвърден, след като бъдат постигнати споразумения за лизинг на влаковите композиции и използването на железопътните мрежи във Франция и страните по маршрутите.

10-те най-добри влакови маршрута в Европа, сред които и българскиБавното пътуване с влак из красиви пейзажи е истинска наслада за душата

Компанията се финансира от френски предприемачи, включително телекомуникационния милиардер Ксавие Нил, съсобственик на вестник Le Monde.

Midnight Trains обаче е последното попълнение на един претъпкан пазар. В цяла Европа държавните железници са изправени пред нови конкуренти в лицето на частните оператори, планиращи въвеждането на нощни влакове.