Когато през 2015 г. френският историк Артър Мететал е натоварен със задачата да открие и документира оцелелите оригинални вагони на легендарния Ориент Експрес за френската национална влакова услуга SNCF, той се натъква на анонимен видеоклип в YouTube.

След известно проучване и анализ, Мететал открива, че 17 от оригиналните вагони Nostalgie-Istanbul-Orient-Express са подредени на отдалечена гара в близост до границата на Беларус и Полша.

Отнема няколко години тогавашният им собственик да се съгласи да ги продаде на марката Orient Express, която в момента е съсобственост на Accor. През 2018 г. те са върнати във Франция, а през тази седмица компанията обяви, че отново ще посрещнат пътници през 2024 г. след щателен ремонт.

Оригиналните вагони, сред които 12 спални вагона, вагон-ресторант и други, са в изненадващо добро състояние, според Гийом дьо Сен Лагер, вицепрезидент на Orient Express, цитиран от Travel + Leisure.

Ремонтът им започва преди година, а през декември 2021 г. френският архитект Максим д'Анжеак е натоварен със задачата да възстанови предишната слава на легендарния влак, като интерпретира декора от златената епоха за съвременния пътешественик.

Интериорът на първите девет вагона (шест спални, ресторант, бар и "салон за преживявания") ще бъде представен през декември. Останалите осем ще бъдат представени постепенно до 2024 г. Въпреки че автентичността е фактор в проекта, Сен Лагер обяснява, че преосмислянето на декора по съвременен начин е ключово.

„Задачата на дизайнера е да намери този перфектен баланс между минало, настояще и бъдеще“, казва той. „Някои гости ще си помислят, че влакът е построен през 30-те години на миналия век. Други ще видят, че това е модерна интерпретация, но ние обичаме да си играем с представата за времето и наистина да размиваме границата между минало и бъдеще.“

Влакът ще предлага три вида апартаменти, включително президентски, който заема цял вагон. Всеки апартамент ще има собствен санитарен възел. Въпреки че все още не е ясен готвачът, екипът на компанията търси вдъхновение в старите менюта на Ориент Експрес. Салонът ще бъде домакин на представления и събития, а декорът му ще бъде вдъхновен от зимни градини.

Въпреки че маршрутът все още не е финализиран, влакът ще се движи между Истанбул и Париж.

„Прераждането на Ориент Експрес е технологично предизвикателство, отговарящо на научни, художествени и технически критерии, като целият проект е замислен като произведение на изкуството“, посочва архитектът Максим Д'Анжеак, който е и запален колекционер на книги на много автори, включително на романи на Агата Кристи.

„От гайките и болтовете, подпечатани с подписа на Orient Express, до иновативната концепция на апартаментите, точната наука за детайлите ще позволи на пътниците да преоткрият страхотния блясък на влака“, казва Д'Анжеак.

„Поверен на най-добрите занаятчии и декоратори, специализирани в своите уникални области, този френски лукс ще разкрие обстановка на абсолютна изтънченост. Това ще бъде несравнимо преживяване при пътуване с влак, създадено чрез съвременна визия за комфорт и изключителен лукс."

Най-добрият луксозен влак в света се разпродава за година напредБританският влак Belmond British Pullman разполага с 11 вагона, всеки от които със собствено име и история, възстановени до великолепието си от ерата Ар Деко

Ориент Експрес прави първото си пътуване през 80-те години на миналия век и се движи между Цюрих и Истанбул. Преди услугата да бъде прекратена няколко години по-късно, влакът пътува от Париж до Токио - най-дългото му пътешествие.

Първото пътуване на ремоделираните вагони през този век ще съвпадне с Олимпийските игри в Париж през 2024 г. То ще стартира и една година след различно преживяване на Ориент Експрес (от същата компания, собственост на Accor) - Orient Express La Dolce Vita, което е проектирано от Dimorestudio и отбелязва италианския стил от 60-те и 70-те години.