Всичко започна през декември 2020 г. с информацията, че индийски туроператори подготвят пътувания до Лондон и Ню Йорк, за да транспортират гости до различни части на света, където могат да се ваксинират срещу COVID-19.

Срещу 1 777 долара на човек пътуващите остават под карантина колкото е необходимо, след това посещават здравен център за ваксинация с продукта на Pfizer/BioNTech, като цената на самата ваксина е включена в туристическия пакет.

След това гостите получават и малка обиколка на града, преди да се върнат в Индия. Туроператори също така разглеждаха възможности за посещение на Русия за поставяне на местната ваксина Спутник.

След това се появи информация за заможна канадска двойка, дегизирали се като здравни работници, за да получат ваксина срещу COVID-19, след като наели чартърен полет до Бийвър крийк.

След това New York Times писа за богати борсови брокери и ръководители на компании, които се обаждали на лекари и питали дали може да си платят по 20 000 долара, за се придвижат до челото на опашата за ваксинация.

Горе-долу по същото време губернаторът на щата Флорида подписа заповед, с която предимство за ваксина получиха гражданите на възраст над 65 години, без да има изискване те да живеят в щата.

В резултат на това много заможно американци, сред които и шефът на медийната компания Time Warner - Ричард Парсънс, се отправиха към Флорида от други щати, за да се наредят в челото на опашката, пише Forbes. NBC 6 South Florida информира, че щатът е приел ваксинационни туристи чак от Бразилия и Аржентина.

Базирана във Флорида туристическа агенция сега организира пътувания до Израел за хора на възраст под 65 г. (офертата е за израелски граждани, които единствени в момента имат право да влизат в страната). Рой Гал от Memories Forever Travel Group казва пред Fox 35 News, че хора в 30-те и 40-те си години остават под задължителната 10-дневна карантина при пристигането си в Израел, след което посещават ваксинационните центрове.

Гал казва, че туристите "чакат до последния час, а там имат ваксини, които не са поставени и не искат да бъдат похабени, затова буквално излизат отпред и крещят 'Някой иска ли ваксина!', при което туристите просто влизат и биват ваксинирани.”

Клиентите на Гал плащат 850 долара за двупосочен билет и около 2 000 долара на месец, за да наемат къща за 2 месеца - колкото трае периодът от началото на карантината до втората доза от ваксината, преди да се приберат у дома.

Дъщерята на Бил Гейтс: Съжалявам, че не ми сложиха чип с ваксината (снимки)Дженифър Гейтс - най-голямата дъщеря на съоснователя на Microsoft Бил Гейтс, се пошегува с конспиративните теории за тайно инсталиране на чипове в организма при ваксинирането срещу COVID-19 след своята имунизация

В началото на февруари The Guardian информира, че ексклузивният частен клуб Knightsbridge Circle, който таксува членовете си по 25 000 паунда годишно (37 400 долара), рекламира пътувания с цел ваксинация до Обединените арабски емирства за своите членове на възраст над 65 г.

Предполагаемата сделка предлага на членовете ваксината на китайската компания Sinopharm, а основателят на клуба Стюърт Макнийл казва пред New York Times, че клубът е получил 2 000 молби за прием, след като офертата е била обявена.

Куба и ОАЕ стартираха кампании за ваксинационен туризъм

Дубай наскоро стартира кампания за привличането на дигитални номади, които “да живеят и работят в близост до морето” в продължение на година. Към офертата има добавен бонус, който всички жители на ОАЕ получават - ваксина срещу COVID-19.

Les Echos информира, че Куба има сходна рекламна кампания, предлагайки “плаж, Карибско море, коктейли мохито и ваксина” на хората, които искат да посетят страната. Куба се надява да произведе 100 милиона дози от своята собствена ваксина Soberana 2, за да ваксинира хората през първото полугодие.

Медицинският туризъм все още преобладава

Междувременно, New York Times писа, че въпреки пандемията, много американци все още търсят начини да пътуват в чужбина с цел медицински туризъм за някаква процедура или лечение, което не могат да си позволят в САЩ.

Според международния гид за медицински туризъм Patients Beyond Borders Мексико и Коста Рика са най-популярните дестинации за стоматологични услуги, козметични операции и лекарства с рецепта, докато Тайланд, Индия и Южна Корея са в челото по отношение на по-сложните интервенции във връзка с ортопедични проблеми, сърдечно-съдови заболявания, рак и лечение на безплодие.