Разплащане чрез гласови команди планира Mastercard

762
Разплащане чрез гласови команди планира Mastercard

© Pixabay

Mastercard планира интеграция на гласовите асистенти на Google и Amazon в платежната си система. Така потребителите ще могат да се разплащат чрез гласови команди, посочва един от директорите в компанията, цитиран от CNBC.  

Американският платежен гигант разполага с продукт на име Masterpass, който позволява на потребителите да ъплоудват данните от кредитната си карта, така че да плащат за стоки и услуги онлайн.

В последно време Mastercard пусна услуга, която дава възможност за разплащане с Masterpass чрез месинджъра на Facebook. По този начин потребителите могат да достигат до търговците чрез съобщение в платформата, след което лесно да платят отново по този канал.

Тази нова посока на развитие бива наричана от Mastercard  „търговия на разговорите”, като в близко бъдеще в нея ще бъде интегрирана и възможността за пазаруване чрез гласови команди.

Анн Каирнс, вицепрезидент на компанията, посочва, че купуването на стоки чрез гласови асистенти, като Alexa на Amazon и Google Assistant ,ще се превърне в нещо „много голямо” в бъдеще.

Запитана дали Mastercard планира да интегрира тези гласови асистенти в системата си Masterpass, Каирнс отговаря „Да, разбира се”.

“Виждаме всички тези технологии и мислим как могат да бъдат свързани с мрежата на Mastercard“, казва тя по време на финтех конференцията Money 20/20, която се провежда в Амстердам, Холандия. 

Masterpass също може да се използва за заплащане на приложения, изтеглени от Google Play магазина. Системата на Mastercard се използва от Amazon и Google също.

По думите на Каирнс, интеграцията на гласови асистенти ще бъде разширяване на взаимоотношенията между Mastercard и технологичните компании. 

Шпионираш ли ме? Ето какво отговарят Alexa, Siri и GoogleПроблемите около събирането на лични данни на гражданите не са от вчера

„Ние вече сме интегрирани в много продукти на Google и Amazon. Интересуваме се как ще се развива изкуственият интелект”, добавя тя.

Mastercard разглежда варианти как да адаптира системи, които да се нагодят към потребителското поведение по време на плащания.

В последно време множество технологични компании се насочиха към бизнеса с разплащане, което провокира играчи като Mastercard активно да търсят развитие с помощта на новите технологии.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg