16% от фирмите, намиращи се в Европейския съюз, са използвали уебсайт или мобилно приложение, за да получават поръчки от клиентите си.

Това сочат данните на Евростат за 2016 г., като статистиката обхваща всички предприятия с не по-малко от 10 души персонал.

Делът на компаниите в ЕС, които осъществяват продажби чрез интернет е скочил от 12% през 2010 г., до около 16% през 2014 г., като от тогава до сега този дял остава стабилен.

От компаниите с уеб продажби през 2016 г. почти всички (97%) изпълняват поръчки за вътрешния си пазар, докато по-малко от половината (44%) продават стоки и услуги на граждани на други страни-членки на ЕС. Малко над ¼ (28%) от фирмите, използващи онлайн канали, търгуват на пазари, различни от ЕС.

Сред страните, където уеб каналите за продажби се използват от около ¼ от компаниите, попадат Ирландия (26%), Швеция (25%) и Дания (24%), като след тях се нареждат Холандия (22%) и Белгия (21%).

Страните, в които най-малък дял от фирмите с над 10 души персонал използват уеб канали за своя бизнес, попадат Румъния (7%), България (9%) и Полша (9%), следвани от Италия (10%) и Латвия (10%).

Най-висок дял от фирмите, използващи уеб канали, които продават и на граждани от други страни-членки на ЕС, има в Кипър (71%), Австрия (69%), Люксембург (61%), Литва (57%), Италия (55%) и Гърция (55%).

От другата страна на монетата са компаниите във Финландия (24%), Дания (30%), Швеция (33%) и Румъния (28%).

По отношение на продажбите чрез уеб канали на гражданите на страни извън ЕС, отново Кипър изпъква, като цели 62% от компаниите, използващи интернет, реализират стоката си на пазарите на трети страни.

След тях се нареждат Малта (44%), Ирландия (41%), Португалия (40%) и Гърция (39%).