Печалбата на нискотарифния превозвач Ryanair намаля с 20% на годишна база през първото тримесечие, поради по-високи цени на горивото, увеличение във възнагражадненията и стачки, както от страна на пилотите, така и на служителите, занимаващи се с въздушен контрол.

Авиокомпанията повиши заплатите на пилотите в края на миналата година, след като призна правото на профсъюзите да преговарят от името на служителите. Така разходите за персонала нараснаха с 34% през второто тримесечие на тази година, предава CNN.

Към всичко това може да се добавят стачките на служителите, занимаващи се с въздушен контрол, които доведоха до отмяна на над 2 500 полета през първтото тримесечие на тази година.

С допълнителни стачки, планирани за летния сезон, проблемите с персонала на превозвача скоро могат да се задълбочат още повече.

Пилотите, намиращи се в Ирландия, планират да стачкуват през тази седмица, като техният пример ще последват и служителите в Испания, Португалия и Белгия.

Акциите на Ryanair поевтиняха с 6% по време на сутрешната търговия.

Компанията посочва, че е подписала споразумение за признаване на профсъюзите във Великобритания, Германия и Италия. Прогресът обаче върви по-бавно на по-малките пазари.

„Очакваме още стачки по време на пиковия летен период, тъй като не сме подготвени да приемам неразумни искания, които изискват компромис както с нашите ниски цени, така и с високо ефективния ни модел“, посочват от превозвача.

„Ако тези излишни стачки продължат да вредят на потребителската увереност и цените на някои пазари, то ще трябва да променим графика си за зимата, което може да доведе до намаляване на флота и загуба на работни места“, добавят от авиокомпанията.

Най-добрите авиокомпании в света за 2018 г.Девет от десетте най-добри авиокомпании са от Азия.

Продажбите на Ryanair скачат с 9% през първото тримесечие до 2.1 млрд. евро, но маржинът на печалба пада от 21% до 15%.

Покачването на цените на петрола провокира ръст от 23% в разходите за гориво до 631 млн. евро.

Ryanair, която е най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа, не е единственият превозвач, изправен пред напрежение, тъй като с горепосочените проблеми се сблъскват голяма част от играчите в тази индустрия.