Американската компания Amazon подписа договор за дистрибуция с френската верига за хранителни стоки Casino Group, като по този начин постави точка на спекулациите, че планира партньорство или придобиване в Европа, предава Financial Times.

Благодарение на споразумението, стоки от супермаркетите на Casino, позиционирани под бранда Monoprix, ще бъдат достъпни за потребителите на услугата за доставки на Amazon на име Prime Now, обявиха от френската компания, която става първият местен партньор на щатския интернет гигант.

Услугата ще бъде достъпна още тази година, като първоначално от нея ще се възползват жителите на Париж и региона.

Хранителните стоки на Monoprix ще са достъпни чрез приложението Prime Now и на сайта на Amazon чрез виртуален магазин.

Партньорството с френската верига идва след като Amazon навлезе на пазара на хранителни стоки в САЩ, оценяван на 800 млрд. долара, като плати 13.7 млрд. долара за придобиването на щатската верига Whole Foods през миналия юни.

От тогава до сега компанията на Джеф Безос търси начин да се позиционира на този пазар и в Европа.

От своя страна френската група Casino залага на иновативни канали, за да бъде в крак с променените навици на потребителите. През ноември французите подписаха договор с британската Ocado за използването на нейната онлайн платформа за търговия.

Режи Шулц, изпълнителен директор на Monoprix, коментира тогава, че Amazon са разработили фантастичен модел за дистрибуция на стоки различни от хранителни продукти, но не са способни да доставят хранителни стоки за разлика от Ocado.

Monoprix, дъщерна компания на Casino, генерира продажби за 5 млрд. евро през 2017 година.

Френските търговци на дребно се намират в брутална ценова война от над десетилетие, като наскоро в битката навлязоха и германските вериги Aldi и Lidl.