България и Румъния са на път да понесат сериозни финансови санкции от ЕС, ако не бъде пуснат в експлоатация фериботният комплекс между Силистра и Кълъраш.

Съоръжението, в което са вложени десетки милиони европейски средства, е затворено, съобщи БНТ. Фериботната линия е замразена вече трета година заради неразбирателство между концесионерите от двата бряга на Дунав.
Договорът за предоставяне на концесия върху Фериботен терминал-Силистра за 35 години е прекратен с решение на министерски съвет на 4 май поради неизпълнение на основни задължения на концесионера „Дунавски индустриален парк“ АД.

В началото на юни месец предметът на концесия, т.е. фериботният комплекс беше предаден на Пристанищна инфраструктура, което означава, че нямаме нито превозвач, нито концесионер, съобщи Николай Димов - областен управител на Силистра.

Останала без превозвач, българската страна отново седна на масата на преговорите с румънските власти за търсене на изход от създалата се ситуация. Интерес от български превозвач няма, затова спасението е линията да се обслужва само от румънския концесионер, но при едно условие - трафикът на тежкотоварни автомобили от Силистра към Северна Европа да бъде пренасочен към плавателното съоръжение.