Американската компания за веганско „месо” Beyond Meat ще стартира производство в Европа през следващата година, като част от усилията си да разпространи продукцията си извън територията на САЩ.

Акциите на базираната в Лос Анджелис компания, която се радва на инвестиции от знаменитости, като Леонардо ди Каприо и Бил Гейтс, поскъпнаха с над 7%, след като JP Morgan определи потенциала за растеж на Beyond Meat като „необикновен”, предава Reuters.

Анализаторите смятат, че този потенциал идва предимно от младите потребители, които все повече залагат на алтернативни форми на хранене с цел преследване на по-здравословен начин на живот.

В последните години това фокусира сериозно внимание към компании, като Beyond Meat и техните основни конкуренти от Impossible Foods.

Двете компании се конкурират на пазара на Северна Америка със своите продукти, имитиращи вкуса и вида на истинско месо, но създадени на растителна основа.

Новата мощност на Beyond Meat в Европа ще бъде в Холандия, като това дава сериозно предимство на компанията, тъй като европейският пазар на веганско „месо” е по-млад дори от този в САЩ.

„Локализираното производство се очаква да намали разходите за транспорт на бранда, същевременно увеличавайки скоростта, с която Beyond Meat може да доставя продукцията си до клиентите из Европа”, посочват от компанията.

От JP Morgan изчисляват, че пазарът на „месо” от растителни продукти ще достигне 100 млрд. долара през идните 15 години, като Beyond Meat ще има дял от 5%.

Европа забива нож на веганското месоЕС може да забрани на етикетите на растителните продукти да се използват месни определения, като бургер

Според анализа, годишните продажби на компанията могат да минат границата от 5 млрд. долара спрямо продажби за 88 млн. долара през миналата година, като се очаква до края на тази година Beyond Meat да започне да си партнира с поне още една верига за бързо хранене.

Компанията, чиито акции поскъпнаха с цели 85% спрямо борсовия им дебют по-рано през този месец, си партнира с дистрибутора на месо Zandbergen за разпространение на тяхната продукция из ресторанти и търговски обекти в Европа през миналата година.