BMW и Jaguar Land Rover съвместно ще произвеждат електрически двигатели, трансмисии и електроника, обявиха от двете компании, предава Reuters.

Товa е поредното обединение в автомобилния сектор, целящо свиване на разходите за разработка на електрически превозни средства.

Двата концерна са под натиск да изкарат собствени коли, които имат неутрално въздействие върху околната среда, така че да посрещнат новите изисквания, оганичаващи замърсяването.

Това обаче върви ръка за ръка с високите разходи, свързани с производството на електрически и автономни автомобили.

„Заедно имаме възможността да се погрижим по-ефективно за нуждите на потребителите чрез скъсяване на времето за разработка, така че да предоставим превозни средства и технологии, произведение на изкуството, по-бързо на пазара”, казва членът на Борда на директорите на BMW Клаус Фройлих.

BMW и Jaguar Land Rover посочват, че ще съкратят разходите си чрез споделени разработки, продуктово планиране и съвместни поръчки на компоненти за електрически коли. Двете компании ще произвеждат електрически задвижващи системи в съществуващите си заводи, казват от BMW.

Алиансът между BMW и Jaguar Land Rover идва на фона на усилията на конкурентите от FiatChrysler и Renault за обединение на стойност 35 млрд. долара.

По думите на Ник Роджърс, директор в Jaguar Land Rover, компанията е доказала, че може да произвежда електрически коли, но сега се нуждае от увеличаване на мащаба в подкрепа на следващото поколение продукти на Jaguar и Land Rover.

BMW водеше разговори с конкурентите от Daimler относно разработката на компоненти за електрически коли, докато паралелно преговаряше с Jaguar Land Rover - компания, която някога притежаваше.

BMW вече има сделка за доставка на 8-цилиндрови двигатели за Jaguar Land Rover.

Автомобилните производители са все по-отворени към споделянето на компоненти за елелктрически коли, тъй като технологията е скъпа, а потребителите все по-рядко купуват кола на база това с какъв двигател разполага тя.

„Автомобилните производители са доста по-склонни да споделят технологии за електрически автомобили, тъй като е много по-трудно да се създаде продуктова диференциация при технологиите зад електрическите автомобили. Всички те се развиват бързо и всеки може да се справи качествено”, казва Карл-Питър Форстър, бивш изпълнителен директор на Tata Motors и бивш директор на BMW.

Германия отвори първата магистрала за електрически камиониТоварните камиони гълтат все повече дизел, замърсявайки градове и села, подхранвайки климатичните промени

Jaguar Land Rover все още се управлява от бивши мениджъри от BMW.

Компанията планира да съкрати разходите си, след като обяви загуба в размер на 4 млрд. долара по-рано през тази година поради спад в търсенето на спортни автомобили в Китай и регулаторните неволи около дизеловите емисии.

BMW придоби британската компания Rover Group, която включва брандовете Jaguar и Land Rover, за 800 млн. паунда през 1994 г., само за да продаде Jaguar Land Rover на Ford през март 2000 г. за сумата от 2.7 млрд. долара.

През 2008 г. индийската Tata Group придоби Jaguar и Land Rover от Ford за 2.3 млрд. долара.