British American Tobacco (BAT), един от трите най-големи играчи на румънския тютюнев пазар, се цели в 50-процентен дял от пазара до 2010 г., информира Ziarul Financiar. Компанията притежава 42.5% от пазара в момента.

Целта ще бъде постигната посредством двуцифрено увеличение в продажбите тази година, което би трябвало да разшири бизнеса на компанията до 1 млрд. евро годишно. Така BAT ще стане първата компания, специализираща в производството и продажбата на бързооборотни стоки, която ще достигне тази сума в северната ни съседка. Данни на компанията за пазарни проучвания Nielsen показват, че цигарите са най-важният сегмент на бързоборотните стоки и техните продажби надминават тези на бира и безалкохолни напитки.

В първата четвърт на годината печалбата на BAT отчита сериозен ръст от 30% в Румъния, в сравнение със същия период на миналата година. В същото време продажбите като количество нарастват с повече от 10%.

"Бизнесът на BAT възлиза на 824 млн. евро през 2007 г., като компанията е контролирала 41% от пазара за периода. Нарастването на печалбата с 45% се дължи на по-високите цени. Като цяло количеството продадено на румънския пазар е нараснало с над 10% според Барт Маас управляващ директор на BAT Romania.

Двигателят на ръста на продажбите на BAT остава марката Kent. Това се дължи и на световната тенденция за преминаване към леки цигари.

Kent е най-добре продаваната марка в Румъния с пазарен дял от 20%, според Маас.

Измежду десетте най-продавани марки на румънския пазар попадат Pall Mall, с пазарен дял от 10% и Viceroy (6%). Марките, регистриращи най-бързо растящи продажби, са тези в премиум сегмента като Dunhill.