Според мнението на генералния мениджър на Carrefour за Румъния Джакобо Калестино, пазарът на страната предлага невероятен потенциал за развитие в следващите няколко години, съобщава Zf.Ro.

Според него големите супермаркети и търговски центрове, не само от марката Carrefour, тепърва ще се развиват на пазарите от Централна и Източна Европа.

Пред компанията на румънския пазар за тази година стоят няколко основни приоритета – разширяване на мрежата от супермаркети с откриването на нови в повече населени места и подобряването на обслужването.

Френската компания, специализирана в продажбите на дребно, има намерение да инвестира на пазара на северната ни съседка между 100 и 200 млн. евро. Според плановете, към набелязаните за модернизация и разширение супермаркети ще бъдат прибавени нови от 800 до 1000 кв. м площи.

Румънският пазар е един от най-приоритетните за компанията Carrefour заради увеличената покупателна способност на населението през последните няколко години и увеличаването на средната класа, която е основният клиент на супермаркетите на компанията.

Според официалните данни, изнесени от ръководството на френската компания, печалбата й за изминалата година е отчела най-висок ръст в Румъния, или около 42% на годишна база.

Очакванията на анализаторите за тази година са печалбите от продажбите на магазините с марка Carrefour да надхвърли 1 млрд. евро.