Германската финтех компания N26 набра инвестиции в размер на 300 млн. долара, вдигайки оценката си до 2.7 млрд. долара.

Така N26 не само стана част от европейските еднорози – компании с оценка над 1 млрд. долара, а директно се нареди сред едни от най-скъпите фирми на Стария континент.

По данни на CB Insight, едва шест частни европейски компании имат по-висока оценка от германския стартъп: Global Switch, Roivant Sciences, Auto1 Group, Ottobock, The Hut Group и BGL Group, предава CNBC.

Приключилият инвестиционен рунд бе воден от щатската компания за рискови инвестиции Insight Venture Partners, като допълнителна подкрепа дойде от сингапурския суверенен фонд GIC.

Сред останалите инвеститори в N26 влизат китайският гигант Tencent, немският застраховател Allianz и Valar Ventures - инвестиционното звено на съоснователя на PayPal Питър Тийл.

Разрастване

N26 е финтех компания, която се позицинира на пазара като дигитална банка, оперирайки чрез своето мобилно приложение в 24 европейски страни. През тази година се очаква приложението да стане достъпно и на американския пазар.

Базираната в Берлин финтех компания предлага мобилно приложение и дебитна карта, без да разполага с нито един физически банков офис. N26 се конкурира на пазара с други подобни фирми, сред които Revolut, Monzo, Starling и Atom.

С над 2 млн. потребители, N26 се надява до достигне мизата от 10 млн. клиенти по света през следващите няколко години, посочва изпълнителният директор на компанията Валентин Щалф.

„Следващата цел е да направим N26 глобална, трансформирайки я от европейска в международна компания”, казва Щалф. „Искаме бизнесът да се разраства на от 4 до 6 пазара, различни от тези в САЩ и Европа”, добавя той.

Robinhood пуска разплащателни сметки с най-високата лихва в САЩКомпанията на Владимир Тенев планира поредната си революция


Шефът на N26 пояснява, че говори за пазара на Латинска Америка.

IPO

Към днешна дата N26 е набрала инвестиции за 500 млн. долара, откакто е основана през 2013 г. Insight Venture Partners са известни с това, че инвестират в компании, които на даден етап стават публични.

По думите на Щалф, въпреки че реализирането на IPO е мечта за него, засега компанията не планира публично предлагане на акции.

„Да станем публична ще бъде опция в бъдеще, но също така това не е единствената опция за нас. Последният инвестиционен рунд бе чудесен за нас като предприемачи, тъй като така сме доста гъвкави”, казва Щалф.

„Не се нуждаем от набиране на средства. Бихме могли, ако бизнесът се развива добре, да оценим възможностите. Да станем публична компания винаги е било мечта за нас като основатели, но ще видим”, добавя той.