British American Tobacco (BAT) обяви плановете си да разшири сериозно продажбите на продукти от ново поколение като електронни цигари и прочее. Случайно или не, в същия ден обаче британските власти стартираха разследване, касаещо регулацията и продажбите на подобни алтернативни продукти за пушачи, предава Financial Times.

Компанията собственик на популярни продукти като Lucky Strikes и Pall Mall (а от скоро и българската марка Victory – бел. ред.) се цели в приходи от продажба на продукти ново поколение в размер на 500 млн. паунда за тази година. Прогнозите на BAT сочат, че през следващата 2018 година тези нови продукти трябва да донесат приходи от 1 млрд. паунда.

Плановете на тютюневия концерн за иновативните продукти са доста сериозни, тъй като компанията смята, че те ще й донесат приходи от 5 млрд. паунда през 2022 година.

BAT посочва, че продуктите от ново поколение ще постигнат сериозни продажби още през 2018 година, за да се стигне до 2022 година, когато тези продукти ще са генератор на устойчива печалба.

Устройството на компанията на име glo, което загрява тютюна, вместо да го изгаря, предоставяйки по-безвредно изживяване на пушача, вече се продава добре в Япония и Сеул, посочват от концерна.

Съобщението идва в същия ден, в който британските власти стартираха разследване на електронните цигари. Повод за това са „значителните пропуски в изследванията, насочващи тяхната регулация и продажба“.

Разследването ще посочи какви стъпки трябва да бъдат предприети, за да се предотврати пристрастяването към електронни цигари, както и какви са вредите от тях върху човешкото здраве.

Акциите на BAT поскъпнаха с 1.9%, за да оглавят FTSE 100 по време на ранната търговия, търгувайки се при цена от 49.16 паунда.