Европейската комисия призова големите платформи незабавно да започнат да обозначават съдържанието, създадено от изкуствен интелект, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Доброволното означаване на текстове или визуални материали, генерирани от алгоритми, би трябвало да помогне на потребителите да ги разграничат от създадените от хора, заяви вицепрезидентът на ЕК Вера Йоурова.

Софтуерът "е способен да създава комплексно, привидно добре обосновано съдържание и визуални материали за секунди", да генерира изображения от измислени събития или да имитира гласа на дадена личност. Новите технологии поставят нови предизвикателства в борбата с дезинформацията", допълни вицепрезидентът на Еврокомисията.

OpenAI иска централа в Европа и смята, че Местоположението ще определи коя държава ще контролира компанията за прилагането на Закона за изкуствения интелект

Интернет платформите трябва "да инсталират технологии, които да разпознават подобно съдържание и ясно да обозначават това за потребителите", отбеляза тя.

По думите й главният изпълнителен директор Google Сундар Пичай е заявил, че такава технология вече е разработена.

Създателите на AI настояват за строга регулация. В риск ли е човечеството?Европейският парламент вече даде зелена светлина на нов пакет правила за AI

Означението трябва да помогне да се проследява разпространението на дезинформация, генерирана от компютри.

"Когато става дума за съдържание, произведено от изкуствен интелект, не виждам как машините могат да имат свобода на словото", допълни Йоурова.

Според нея означаването трябва да започне незабавно и ще бъде извършвано на доброволна основа от компании, които са се присъединили към Кодекса за поведение във връзка с дезинформацията на Европейската комисия.

Платформата се оттегля от Кодекса за борба с дезинформацията

Тези компании също така трябва през юли да обявят взетите предпазни мерки, чрез които да се попречи изкуственият интелект да се използва за разпространяване на дезинформация.

Към кодекса за момента са се присъединили 44 компании, включително големи онлайн платформи като Facebook, Google, YouTube, TikTok и LinkedIn. Компанията на Илон Мъск Twitter обаче се оттегли от кодекса през май.