Европейският съюз ще разследва сделката на стойност 400 млн. долара между Apple и Shazam, след като седем отделни страни изискаха от европейския антимонополен орган да прегледа придобиването на приложението за разпознаване на музика от производителя на iPhone, предава Financial Times.

Европейската комисия обяви вчера, че изпитва опасения относно трансграничните елементи на сделката, които могат да доведат до „значително неблагоприятно въздействие върху конкуренцията”.

Поради това ЕК смята, че е най-подходящият регулатор, който да провери потенциалните ефекти в резултат на трансакцията.

Apple се съгласи да плати 400 млн. долара за придобиването на базираната във Великобритания Shazam през декември миналата година.

Условията по сделката не изискваха разрешение от страна на европейските регулатори, но за сметка на това попаднаха под правилата за защита на конкуренцията в Австрия, поради което страната се обърна към ЕС с молба да разгледа случая.

Освен Австрия, други шест отделни държави-членки на Европейската икономическа зона – Исландия, Италия, Франция, Норвегия, Испания и Швеция, са изискали същото от Брюксел.

Така, в резултат на всичко това, Apple ще трябва да запознае европейските власти с подробностите по сделката. Веднъж когато документацията е получена, антимонополният орган ще има срок от 35 работни дни, за да изготви оценката си относно последиците върху конкуренцията в резултат на придобиването.

Ако в процеса на работа бъдат открити детайли, които предизвикват поводи за притеснение, регулаторът може да удължи срока за издаване на становище с цели 105 работни дни.

При наличието на съмнения, че Apple може да увреди конкурентната среда, то компанията ще трябва да предостави решения на конкретните проблеми, за да може да получи зелена светлина за сделката.

Американската компания посочва, че ще осигури необходимата информация, изисквана от ЕС, но отказа да коментира повече разследването.

Придобиването на Shazam може да бъде най-голямата сделка на компанията след покупката на Beats Electronics за 3 млрд. долара през 2014 г.

Сделката за придобиване на услугата за разпознаване на музикални парчета може да добави нови функции и стойност към стрийминг бизнеса на компанията Apple Music.

Със своите 36 млн. редовни потребители, Apple Music притежава два пъти по-малко последователи от най-големия си конкурент в лицето на Spotify и неговите 70 млн. потребители годишно.

Shazam би могъл да помогне на потребителите на Apple Music да открият нова музика, както чрез своя патентован софтуер за аудио разпознаване, така и чрез натрупаните данни относно навиците на слушателите на конкретни артисти.

Безплатното приложение на Shazam е изтеглено от стотици милиони потребители по света, правейки го най-популярния начин, по който хората откриват името на артиста, стоящ зад любими песни и мелодии, дочути в някой бар или по радиото, например.

Шведската Spotify също разполага с услуга, която препоръчва музика, носеща името Discover, след като придоби The Echo Nest през 2014 г.

Пускането на Apple Music през 2015 г. също бе подложено на разследване от страна на европейските и американски регулатори, които проверяваха дали всичко е наред с лицензите и правата на музиката, предлагана чрез услугата.

Тогава всичко се оказа наред и Apple стартира бизнеса си по всички правила.

Технологиите за аудио и гласово разпознаване напоследък намират все по-голямо приложение в битката на технологичните гиганти.

Amazon пусна на пазара своя смарт говорител Echo, които също може да стриймва музика за потребителите, подобно на продукт, който предлагат и от Google.

Паралелно с това Apple обяви, че съвсем скоро на пазара ще се появи техният нов умен спийкър HomePod.

Гласовото разпознаване се използва активно също и при умните асистенти, като Siri и Alexa.