Автомобилният производител Fiat Chrysler ще плаща на Tesla, за да заобиколи новите правила на Европейския съюз за вредни емисии.

Италианската компания ще плати за правото да счита електрическите превозни средства на Tesla за част от своя автопарк.

По този начин Fiat Chrysler ще отчита по-ниско средно ниво на отделяните вредни емисии от автомобилите си, предава Financial Times, цитирани от BBC.

Tesla не потвърждават за сделката, като няма яснота на каква стойност възлиза тя.

Все пак, по информация на Financial Times, споразумението е на стойност стотици милиони евро.

Новите по-строги правила на ЕС за вредните емисии влизат в сила от началото на следващата година, налагайки среден лимит на емисиите от 95 грама въглероден двуокис на километър.

За да отговорят на новата регулация, производителите могат да комбинират собствените си модели, така че да отчетат изискваните средни нива на емисиите. Подобна схема реализират Peugeot, Citroen и Opel, които са собственост на компанията PSA Group.

Правилата допускат обаче това да се случва и между конкурентни компании, а не само между отделни дъщерни дружества.

Fiat Chrysler подаде молба за създаването на общо автопарк с Tesla през февруари, превръщайки се в първата компания, която се възползва от отворената опция.

От Fiat Chrysler посочват, че сделката цели намалява на средните нива на вредните емиисиии, но „осигурява гъвкавост за доставка на продуктите, които нашите клиенти искат да купят, като същевременно позволява прилагането на най-евтиния подход”.

Акциите на Tesla поевтиняха след разочароващи новиниАкциите на производителят на електрически автомобили Tesla поевтиняха с над 8% по време на днешната търговия след като компанията обяви по-голям от очакваното спад на доставените коли през първото тримесечие на тази година.

През миналата година компанията обяви, че планира да инвестира 9 млрд. евро през идните 4 години в разработката на собствени електрически коли, които да отговарят на световните стандарти за емисии.

Tesla, която произвежда електрически автомобили, спечели над 1 млрд. долара през последните три години от продажба на квоти за вредни емисии на останалите производители в САЩ.