Американският производител на автомобили Ford ще съкрати 12 хил. работни места в Европа до края на следващата година.

Компанията съкращава разходи поради забавяне в търсенето и огромните инвестиции в разработването на коли, които имат нисък вреден отпечатък върху околната среда, предава Reuters.

Производителите в Европа са изправени пред предизвикателството хем да преработят колите с двигатели с вътрешно горене, така че да отговарят на новите еко норми, хем да инвестират в разработката на електрически, хибридни и автономни возила.

Ford Europe е на загуба от години и натискът за преструктуриране на операциите се усили, след като основният конкурент General Motors увеличи печалбите си в резултат на продажбата на марките Opel и Vauxhall на френския концерн Peugeot SA.

От Ford съобщават, че ще затворят три мощности в Русия, заводи във Франция и Уелс и ще реализират съкращения в заводите си във Валенсия, Испания и Заарлуис, Германия.

След продажбата на завода Kechnec Transmission в Словакия на Magna, производствената мощност на Ford ще намалее до 18 завода до края на 2020 г. спрямо 24 в наши дни.

„Имахме голяма консултация със социалните ни партньори поради действията по преструктуриране”, казва Стюарт Роули от Ford Europe.

Около 12 хил. работни места ще бъдат засегнати в мощностите, които са напълно притежавани от Ford в Европа до края на 2020 г., като това ще стане главно по програма за раздяла по взаимно желание.

Около 2000 от тези работни места са с фискирани възнаграждения, като те попадат сред общо седемте хиляди подобни позоции, които Ford ще съкрати по света. Останалите служители, които ще загубят работата си, са работници на почасово заплащане и служители на компании подизпълнители.

Забавяне в търсенето на автомобили

Ford има 51 хил. служители в Европа, или 65 хил. работника, ако се добавят и съвместните предприятия на компанията в рамките на континента.

През януари Ford обяви планове за закриване на мощности и спиране на модели, които не носят печалба, в преследване на 6% оперативен маржин в Европа.

Търсенето на автомобили в Европа намалява, посочват от европейската асоциация на производителите ACEA, прогнозирайки, че регистрацията на коли на Стария кнотнинетнт ще намалее с 1% през 2019 г., до 15 млн. коли, ревизирайки предходната си прогноза, която сочеше ръст от 1% през настоящата година.

Търсенето на петрол ще расте поне още 15 годиниТърсенето на петрол по света вероятно ще продължи да нараства още поне 15 години, преди азиатските бързоразвиващи се икономики да преминат към зелената енергия

Продажбите на нови автомобили ще стагнират или ще намалеят през идните три години, посочват от AlixPartners в свое проучване за индустрията.

Балансирането на производителите между продажбата на коли на бензин и такива на ток удря маржина на печалбата осезаемо, сочи проучването.

От Ford искат да удвоят рентабилността на бизнеса с комерсиални возила в Европа през идните 5 години.

Компанията планира да увеличи тройно вноса на коли в Европа до 2024 г., продавайки моделите Mustang и Explorer, включително електрическа кола на база Mustang, която ще се появи в края на 2020 г.