Една на всеки 20 продадени коли във Франция е с марка Dacia, пише днес в заглавие румънският вестник "Зиарул финанчиар". Продажбите на Dacia на френския пазар са се удвоили през първите девет месеца на тази година спрямо същия период на предходната, допълва вестникът.

Според статистическите данни от началото на годината във Франция са продадени близо 81 500 автомобила с марката. Така пазарният дял на автомобилния конструктор Dacia е достигнал близо 5%, което означава, че една от 20 коли, продадени във Франция, е модел на Dacia.

От гамата предлагани модели в момента най-голямо е търсенето за джипа Duster, за който французите "стоят на опашка" и по седем месеца, а тези, които не искат да чакат, плащат за Duster втора употреба дори повече, отколкото за нов джип, пише вестникът.

В момента Dacia има най-голям ръст в продажбите на френския пазар, който в периода януари-септември е отбелязал растеж от близо един процент до 1.7 млн. автомобили.

Dacia, която стана собственост на Renault в началото на десетилетието, се счита за една от най-ефективните фабрики на френската компания поради възможността в нея да се произвеждат средно по 60 автомобила модел Logan на час . След като придоби мажоритарно влияние в Dacia, Renault въведе в румънската фабрика опита от бизнес отношенията си с японската Nisan и индийската "Mahindra и така превърна румънския завод в една от най-добре отплащащите се инвестиции от гледна точка спестяване на производствени разходи.

Когато преди няколко години френската компания реши да произвежда автомобили с цени, поносими за потребителите от развиващите се икономики, критиците на Renault коментираха, че няма смисъл да се инвестира в продажбата на евтини автомобили на развиващите се пазари. Финансовите резултатите на Dacia оттогава досега обаче сочат, че дружеството е печелившо и носи все повече приходи за Renault.

Източник: БТА