Глобите по GDPR генерирали 114 млн. евро за близо две години

1105
Глобите по GDPR генерирали 114 млн. евро за близо две години

© Pixabay

Глобите за нарушаване на поверителността на потребителите в Европейския съюз се очаква да генерират 114 млн. евро за близо двете години, откакто новата регулация влезе в сила.

Общият регламент за защита на данните (General Data Protection Regulation, или GDPR), който влезе в сила през май 2018 г., е довел до оповестяването на над 160 хил. изтичания на данни в рамките на Европейския съюз, сочи проучване на правната компания DLA Piper.

Рос Макийн - партньор в DLA Piper, специалист относно защитата на данните в киберпространството, посочва, че според анализа на компанията му „все още се намираме в ранен етап” на регулацията. Откакто новата регулация действа, са изминали приблизително 20 месеца.


Не е голяма изненада, че ставаме свидетели на бавен старт по отношение на глобите, но това ще се промени, казва Макийн пред CNBC.

Най-голямата глоба в резултат на нарушение на GDPR е наложена от френския регулатор за защита на данните -  50 млн. евро глоба за Google.

По правилата на GDPR компания може да бъде глобена или с 20 млн. евро, или с до 4% от нейните годишни приходи, в зависимост от това коя глоба е с по-голям размер.

Тези суми могат да бъдат сравнително високи за компании, като Google и Facebook, тъй като приходите им възлизат на милиарди долари всяка година.

Регулаторите в ЕС вече ефективно прилагат новата регулация. Например ирландският регулатор води няколко разследвания за нарушаване на DGPR срещу големи компании, като Facebook и Apple.

Как GDPR променя рекламния бизнес? Общият регламент за защита на личните данни постави под заплаха бизнеса на хиляди технологични компании в Европа

Британският регулатор обяви намерение през миналата година да глоби British Airways и Marriott International, като общата сума по двете глоби възлиза на около 330 млн. евро, но досега двете наказания не са финализирани.

Регулаторът глоби Facebook с близо 590 хил. евро за скандала с Cambridge Analytica, но това се случи преди GDPR да влезе в сила. Възникнал през 2016 г., той беше свързан с изборите за президент в САЩ, което предизвика голям удар за Facebook през 2018 г., тъй като се оказа, че социалната мрежа е сподели с британската консултантска фирма данните на 87 млн. свои потребители. 

От DLA Piper изчисляват, че обявленията за изтичане на данни скачат с 13% спрямо първите 8 месеца от влизане в сила на GDPR.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg