Веригата за бързо хранене McDonald's предприема нова политика. От 28 декември тази година стотици ресторанти в Швеция и Финландия започват да предлагат вегетариански бургери.

Сандвичът излиза на пазара след преминат тестови период, осъществен в конкретни заведения на компанията във Финландия. Той ще съдържа продукти от соя, домат, маруля, кисели краставички, лук, кетчуп, горчица, масло (растително) и сос за сандвичи, напрaвен без яйца.

„Подобно на нашите други бургери, McVegan е вкусен и има добра текстура“, казва говорителят на McDonald's Хенрик Нерел, цитиран от CNN.

Веганският бургер, който е разработен в партньорство с норвежката компания за храни Orka, ще помогне на веригата за бързо хранене да капитализира от увеличеното търсене на вегетариански продукти.

От McDonald's посочват, че бургерът ще остане перманентно в менюто на ресторантите на компанията в тези две страни, като отговор на „все повече и повече“ хора, които чакат възможност да консумират „растителна храна“, тъй като това е по-отговорно към опазването на околната среда.

„Тъй като основната съставка е растителна, McVegan има малък принос относно климата“, посочват от компанията.

Животновъдството е отговорно за около 14.5% от парниковите емисии по света, сочат данните на ООН.

Микаел Малкамаки, 24-годишен студент, който е опитвал бургера в рамките на тестовия му период във Финландия, казва, че е бил впечатлен от вкуса.

„Мога да кажа, че има вкуса на нормален, стандартен хамбургер“, казва младежът.

McDonald's не е единствената компания, която започва да залага на веганските храни. Около 10% от новите храни, излезли на пазара в Швеция през тази година, са предназначени за вегани, сочат данните на компанията за проучвания Mintel.

Това е осемкратно увеличение спрямо данните от 2012 г.

Конгломератът Nestle обяви през септември тази година, че придобива специализираната фирма за храна на име Sweet Earth, която произвежда вегетариански бурито и бургери.

„Около 50% от потребителите сега търсят повече храни на растителна основа, докато 40% са отворени към намаляване на консумацията на месо“, казва Пол Гримууд, изпълнителен директор на Nestle USA.

Продажбите на вегански храни по света скачат с 8% на годишна база през 2016 г., до 12.8 млрд. долара, по данни на Euromonitor.