През последните години повечето големи производители на автомобили обявиха планове за масов преход към електрически автомобили. В началото на тази седмица това стори и Mercedes-Benz.

Германският концерн обяви, че до две десетилетия компанията ще произвежда само и единствено въглеродно неутрални автомобили, предава CNN.

Целта, описана като „фундаментална трансформация на нашата компания”, изглежда по-агресивна спрямо сходни планове, обявени от производители, като Volkswagen.

Mercedes, притежаван от Daimler, ще намали приноса си за замърсяването на околната среда, като залага все повече на коли, които не разчитат на двигател с вътрешно горене.

От 2030 г. производителят си поставя за цел електрическите и хибридни модели да съставят над половината от всички продажби на автомобили.

Освен това от Mercedes планират да преминат на възобновяема енергия, добивана от вятърни турбини, така че да се обезпечи производството си със зелено захранване.

Компанията си поставя за цел всички нейни производствени мощности в Европа да бъдат на зелена енергия до 2022 г.

Причините за тези фундаментални промени са свързани с притесненията за околната среда.

„Трябва да поставим ясен курс в подкрепа на превенцията срещу бъдещо ускоряване на климатичните промени”, посочва производителят в изявление, добавяйки, че Парижкото споразумение за климата е „повече от задължение – това е наше убеждение”.

Вчера от Mercedes представиха и първия си модел от своята нова серия електрически коли Mercedes-Benz EQC.

Конкурентите от Volkswagen обявиха сходни планове през март тази година. Компанията, която притежава редица брандове, сред които Audi, Bentley и Porsche, посочи, че ще пусне 70 електрически модела в идното десетилетие, поставяйки си за цел да стане напълно въглеродно неутрална до 2050 г.

Volkswagen планира електрическите модели да оформят поне 40% от всички продажби до 2040 г.

Германия отвори първата магистрала за електрически камиониТоварните камиони гълтат все повече дизел, замърсявайки градове и села, подхранвайки климатичните промени

Плановете на Daimler за бъдеще без вредни емисии не включват камионите и автобусите на притежаваните брандове от германската компания Freightliner и Thomas Built Buses.

Обявлението на Daimler е пореден пример как автомобилната индустрия планира преход към масовото производство на електрически автомобили.

„Ако ще изпълняваме целите за климата, двигателят с вътрешно горене трябва да си отиде”, казва Карол Лий Раун от неправителстветната организация Ceres.

Всичко това обаче няма да е никак лесно.

От Mercedes признават, че трансформацията е огромно предизвикателство, както техническо, така и финансово.

Ще са нужни сериозни инвестиции за реновиране на заводите, веригата за доставки и разработката на нови модели.

Всичко това трябва да бъде сторено, като същевременно Mercedes запази бизнес модела си – предлагане на луксозни автомобили със завидни възможности на пътя.

“Искаме да направим устойчивата мобилност дори по-вълнуваща, а не по-скъпа”, добавят от Mercedes.