Шестнайсет подземни станции с впечатляващи мозаечни пана, на които са изобразени Момината кула, кулата Галата и други забележителности на Истанбул, и 144 вагона, които се движат през интервал от 90 секунди. Така изглежда новата линия на метрото в азиатската част на Истанбул.

Досега метро имаше само в европейската част на мегаполиса, припомня Дарик.

Новата подземна линия е първата по рода си на азиатския бряг. Новото метро свързва двата най-големи квартала в азиатската част на Истанбул - Кадъкьой и Картал, и е с дължина 22 км, които са най-натовареният маршрут. Разстоянието ще се изминава за 32 мин.

Турският премиер Реджеп Тайип Ердоган откри азиатска линия на метрото. Той заяви, че в строежа на линията Кадъкьой-Картал, който продължи 7 години, са инвестирани 3.1 млрд. турски лири. Това е най-голямата инвестиция в историята на турската република.

През следващата година, когато ще бъде завършен и тунелът-епруветка, който ще минава под Босфора, метрото директно ще свързва европейския и азиатския континент, на които е разположен Истанбул.

Разстоянието от азиатския квартал Картал до европейското летище Ататюрк ще се изминава за 81 мин. Значително ще бъде намалено времето за пътуване и до много точки на мегаполиса.

Вагоните на новото метро на азиатския бряг са без ватмани - движението се осъществява автоматично от специален команден център. Те са снабдени с климатици и с компютърна система, указваща станциите.

С пуска на новото метро 450 автобуса и 1250 маршрутни таксита ще бъдат спрени от движение в азиатската част на мегаполиса и това ще облекчи движението.

През първите 4 дни пътуването на гражданите и гостите на града с новото метро ще бъде безплатно.