Засиленото търсене на швейцарски часовници от страна на миленилите (хората, родени между осемдесетте и деведесетте години на миналия век, бел. ред.) провокира внушителен ръст от 70% в оперативната печалба на Swatch Group до 629 млн. франка (около 540 млн. евро) към края на полугодието на тази година.

„Потребителското търсене, особено това на милениалите, на продукти от автентични иновативни брандове сериозни увеличи продажбите по света, независимо от региона или ценовия сегмент”, посочват от швецарската компания, цитирани от Financial Times.

Страховете относно бъдещето на швейцарската часовникарска индустрия се засилиха след премиерата на Apple Watch през 2015 година и недоброто икономическо представяне на глобалната икономика през последните години.

Понастоящем обаче този сектор се завръща към растеж, като през първите 5 месеца на годината износът на швейцарски часовници записва ръст от 10% на годишна база, сочат данните швейцарската часовникарска индустриална федерация.

Конкретно Swatch се радва на добро проникване на китайския пазар, където се наблюдава най-сериозният ръст в продажбите.

Освен едноименната марка часовници, компанята притежава брандове като Omega, Tissot и Breguet.

1/3 от продажбите на луксозни стоки в света се дължат на КитайЦените на луксозните стоки в Китай падат с ¼ през последната година.

Като цяло ,Swatch посочват, че нетните продажби за първите 6 месеца на годината нарасват с 14.7% до 4.3 млрд. швейцарски франка (3.7 млрд. евро), като най-голям растеж се наблюдава в Азия и Америка.

Компанията разкри нови 800 работни места, главно в компаниите си, базирани в Швейцария. Swatch смятат, че завръщането към растежа се дължи на отпор срещу „тоталното консуматорство на стоките”, което според производителя се характеризира с това, че „всичко е взаимозаменяемо и бързо губи своята стойност”.