Според прогнози на специалисти, цитирани от BusinessStandard.ro, пазарът на реклама в Румъния ще се разрасне с 22% тази година и ще достигне 590 млн. евро.

На телевизионния сегмент ще се падат 385 млн. евро от цялата сума, на печатните медии 90 млн. евро, на билбордове и друга външна реклама 70 млн. евро, на радио 38 млн. евро и 15 млн. евро на интернет реклама.

Според изследване на Initiative media ръстът в сектора се забавя, заедно с „узряването“ на пазара.

През миналата година ръстът бе 32%. Предвижда се той да се забави до 5-8% в следващите години.

Телевизията остава най-популярната медия в Румъния – тя обира 66% от всички рекламни приходи в страната. Приходите на радио каналите ще се увличат тази година с около 26%, въпреки че много изследвания показват данни за намаляване на радио слушателите.

На сегментът на печатните издания експертите очакват консолидиране на бизнеса и придобиване на малките компании от страна на по-големите. Също така все повече издания ще бъдат достъпни в интернет пространството.

Предстоящите избори в страната ще бъдат допълнителен стимул за пазара. Според Initiative те ще доведат до увеличение на инвестициите в реклама с 10%.

Интернет сайтовете от своя страна ще привлекат 15-16 млн. евро тази година.