Чешката автомобилостроителна компания Шкода ауто (Skoda Auto AS), подразделение на германската Фолксваген (Volkswagen AG), днес обяви, че чистата й печалба за първите три тримесечия на 2007 г. е нараснала с 37.7 процента благодарение на увеличаването на продажбите.

Чистата печалба на Шкода за периода януари-септември е достигнала 11,5 млрд. ч. крони (424 млн. евро; 607 млн. долара). За същия период на 2006 г. компанията е спечелила 8,351 млрд. крони (308 млн. евро; 441 млн. долара).

Продажбите на компанията за периода са нараснали с 12,6 на сто до 462 400 автомобила спрямо 410 700 коли година по-рано.

Най-популярният модел на Шкода е бил Октавиа с продадени 169 600 автомобила, обяви компанията. От новия модел малък мини-ван Руумстър компанията е продала 47 183 коли.

Инвестициите в нови модели и производствени иновации на Шкода за периода възлизат общо на 4,9 млрд. крони (181 млн. евро; 259 млн. долара) - повишение с 34 на сто спрямо същия период на 2006 година.

Миналата година Шкода продаде рекордния брой от 549 667 коли в над 90 страни и планира да увеличи годишното си автомобилно производство до 1 милион през 2010 г. с планирани около 600 000 автомобила за тази година.