Очаква се продажбите на шампанско да достигнат нов рекорд тази година въпреки инфлацията, пише Reuters, позовавайки се на прогнози на производителите.

Миналата година продажбите на шампанско достигнаха рекорден връх от 5,7 милиарда евро, тъй като облекчаването на ограниченията, свързани с пандемията, подхрани ръста на износа.

"Много вероятно е през 2022 г. да бъде регистриран нов рекорд по отношение на оборота", каза Давид Шатийон, председател на Съюза на шампанските къщи (UMC) в Реймс, където се намират някои от най-известните производители на шампанско.

Продажбите ще се повишат и като обем тази година в сравнение с 320-те милиона бутилки, продадени през 2021 г., но остават под рекорда от 2007 г. от 339 милиона бутилки, допълва той.

"Имаме потребители, които може би са по-малко засегнати от инфлацията, отколкото други, и забелязахме след края на пандемичната криза, че хората искат да се забавляват, искат добри продукти, а отварянето на бутилка шампанско само по себе си е празник", коментира още Шатийон.

Три съвета за успех на търговците на дребно при двуцифрена инфлацияТази есен инфлацията в Европа достигна рекордни стойности, като в повече от половината от 19-те държави от еврозоната се наблюдава двуцифрен ръст на цените на дребно

Продажбите за износ също се очаква да достигнат рекордни нива.

"Първите ни три пазара - САЩ, Великобритания и Япония, се справят много добре, както и другите европейски дестинации", казва Шатийон.

По думите му цените на шампанското са се повишили тази година, заради увеличение на разходите, особено за бутилки и транспорт. Енергийната криза е имала по-малко въздействие, отколкото върху по-енергоемките сектори, тъй като прибирането на реколтата се извършва ръчно, обяснява Шатийон.

Тазгодишната винена реколта в Шампан, която Шатийон нарича "чудо", е с 45% над средната за пет години поради добрите метеорологични условия и се е удвоила спрямо 2021 г., когато измръзване и плесени опустошиха лозята, показват официални данни.

Войната в Украйна и санкциите срещу Русия оказаха слабо въздействие върху продажбите на шампанско, тъй като бутилките са изпратени на други пазари, отговаряйки на голямо търсене, казва Шатийон.