Румъния е трудно разпознавана в света по своите символи, показва проучване на ФючърБранд, цитирано от вестник "Евениментул зилей", което поставя страната на 81 място сред 102 страни в света.

"Профилът на страната е труден за идентифициране. Хората от различните краища на света знаят твърде малко за Румъния", се посочва в доклада, който поставя на първите пет места САЩ, Канада, Австралия, Нова Зеландия и Франция.

Според ФючърБранд в контекста на икономическата криза нуждата от максимално оползотворяване на възможностите и от придобиване на силна идентичност са ключови за всяка една страна.

"Брандът има огромен потенциал, а той не се ограничава само до туризма. Има съществена роля в привличането на инвеститори и стимулирането на търговията", посочва представител на компанията.

Според ФючърБранд Балканите, редом със страни като Азербайджан и Гана, са новите оригинални туристически дестинации за авантюристите, които търсят места, в които туризмът все още не е станал масов.

ФючърБранд предвижда значителен растеж на броя на туристите през следващите пет години в страни като Индия, Китай, Виетнам, Обединените арабски емирства, Хърватия и Южна Африка.

Проучването е проведено сред 3000 туристи от девет страни, сред които Великобритания, Китай, Австралия, Япония, Бразилия, Обединените арабски емирства, Германия и Русия.

Източник: БТА