Русия трябва да вложи значителни средства за подобряване на международния си имидж

368
Русия трябва да вложи значителни средства за подобряване на международния си имидж

Само преди ден държавният секретар на САЩ Кондолиза Райс заяви, че не съществува "голяма финансова осморка" с участието на Русия и едва ли някога ще се появи. Риториката на редица западни политици също съдържаше скрита заплаха от международна изолация на Москва заради конфликта в Кавказ, обобщава днес "Новые известия".

И това предизвиква основателна тревога, защото политиците могат да се задоволят само с плашеща реторика, докато в икономиката всичко има реално измерение и в случая то не е в полза на Русия.

Отливът на чуждестранни капитали от страната по време на конфликта се оценява на 7 млрд. долара, като финансовият пазар започна да изпитва сериозни трудности. Очевидно е, че петдневната война нанесе сериозен удар на старателно градения имидж на страната и тя трябва да се подготви да вложи значителни средства и сили във възстановяването му.
Експертите все още спорят дали Осетинският конфликт нанесе повече политически или икономически вреди на Русия, но всички са единодушни, че такива имаше.

Икономическото измерение на международната изолация означава рязко ограничаване на възможностите, доколкото в условията на глобализация изолираното развитие е невъзможно.

"Последствията от такъв обрат ще се почувства от всички участници на пазара - сектори, компании, потребители. Вместо свободен пазар може да бъде въведена разпределителна и планова икономика", заявява експертът от Центъра за политически технологии Татяна Становая.

Според нея такъв вариант е малко вероятен, доколкото става дума за твърде влиятелен играч на международната сцена, от който зависи и суровинната сигурност на пазарите.
Имиджът на Русия обаче е катастрофален. За периода 2000–2008 от общо 450 публикации на The Economist, посветени на страната, положителна е само една от 2002 г., а 13 са умерено позитивни.

"Руският PR е нелеп", заявяват и от Bloomberg. Грузинският президент Саакашвили се появи във водещите западни телевизионни канали 20 пъти за 5 часа, даде над 200 пресконференции. PR на грузинското правителство е Orion Strategies, с който има подписан договор за 120 хил. долара, а Москва плаща 1.9 млн. на Ketchum, без да може да осигури успешна информационна кампания.

Загубата на информационната война за Русия означава и икономически загуби - криза на финансовия пазар, обезценяване на рублата, изтегляне на чуждестранните инвеститори. Според американския анализатор EPFR Global между 7 и 13 август чуждестранните фондове, инвестиращи в руски акции, са изтеглили 239 млн. долара.

Следователно ако Русия иска да избегне нови финансови сътресения, време е да помисли за по-ефективни методи за подобряване на своя имидж.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg