Русия замрази цените на продоволствените стоки

760
Русия замрази цените на продоволствените стоки

Цените на продовлствените стоки като хляб, мляко, яйца, масло и др. в Русия остават замразени на ценовите си нива от 28 януари 2008 г. В това си състояние те ще останат до 1 май. Дотогава държавните служители ще трябва да изготвят постоянни мерки, които да не позволяват рязък скок в цените на продоволствените стоки, съобщава руската информационна агенция Интерфакс.

По този въпрос позициите на министрите на търговията и на селското стопанство се разминават. Инициативата на Алексей Гордеев предвижда законодателни промени, които да ограничат търговската надценка на обществено значими хранителни продукти в диапазона 10-12%. „В момента надценката достига 30-40%, а трудът на селяните се оценява с надценка от 20-25% - това е несправедливо“, заявил министърът.

Ответният отговор на Елвира Набиулина, министър на икономическото развитие и търговията не закъснял. Според нея подобни постоянни мерки не са оптимални и могат да допринесат до отрицателни последици, като дефицит на тези стоки и др. „Подобна мярка може да се използва единствено краткосрочно, когато има външни шокове“, пояснява Набиулина.

„Държавата е в правото си да приема онези закони, които счита за необходими, ние ще се съобразяваме с тях. Колкото до ограниченията по търговската надценка, за нас няма нищо страшно. Списъкът включва контролът върху шест стоки, а базовият ни асортимент се състои от над 3 хил. наименования“, коментирал Олег Гончаров от веригата "Магнит".

Генералният директор на ООО "Бородино-Агро" Артем Мареичев заявил, че инициативата на правителството в насока ограничаване на търговската надценка е дългоочаквана, до колкото резкият ценови скок през миналата година на продуктите от първа необходимост удари джоба на най-нуждаещата се прослойка в Русия. Според него подобна мярка ще намали двойно разходите на купувачите на дребно.

Анализаторът на финансовата корпорация "Открытие" Ирина Яроцкая смята, че фиксирането на надценката на нива 10-12% може да се отрази негативно върху бизнеса на онези търговски вериги, които така или иначе поддържат ниски цени. „Съществуват вериги, при които маржинът и без друго не е висок, като разчитат предимно на повишаване на оборота, провеждат различни рекламни кампании, предлагат отстъпки“, смята тя.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 669.680 -0.09%
  • BGREIT 115.130 0.00%
  • BGTR30 546.340 -0.06%
  • BGBX40 131.250 -0.05%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1769 1.1769
  • GBP/USD 1.3266 1.3268
  • USD/JPY 112.1340 112.1460
  • USD/CHF 0.9776 0.9778
  • USD/CAD 1.2535 1.2536
  • AUD/USD 0.7857 0.7858
  • USD/BGN 1.6618 1.6621
Ask Bid
  • DOW JONES 22958.73 22962.73
  • S&P500 2557.34 2557.84
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5359.81 5361.81
  • DAX 12982.71 12984.71
  • FTSE 100 7522.99 7524.49
  • ПЕТРОЛ 52.21 52.26
  • ЗЛАТО 1289.57 1290.07
  • СРЕБРО 17.12 17.15

Видео