Поевтинелият британски паунд се оказва златна мина за онлайн търговците.

Поради по-ниската стойност на британска валута стоките, продавани от британските онлайн магазини, вече са по-достъпни за потребителите извън пределите на Острова

В това се увери онлайн търговецът Asos. Компанията отчита ръст в печалбата си преди облагане с данъци в размер на цели 145% на годишна база, до 80 млн. паунда.

Данните касаят периода август 2016 година – август 2017 година. За сравнение, към края на миналия август печалбите на компанията са възлизали на 32.7 млн. паунда.

Общата стойност на продажбите скача с 1/3, до 1.88 млрд. паунда, предава BBC.

Asos, която се цели в младите потребители, посочва, че благодарение на добрите резултати, повишава прогнозите си за настоящата финансова година.

Новите прогнози сочат очакван ръст в продажбите от 25-30%.

Компанията отчита, че продажбите в рамките на Великобритания скачат с 16% на годишна база, докато продажбите по света записват ръст от 47%.

Онлайн търговецът изнася повече стока отколкото внася, като поевтиняването на паунда след референдума за излизане от Европейския съюз позволи на компанията да увеличи международните си продажби, като същевременно намали цените на стоката.

Към края на август тази година Asos имат 135.7 млн. посещения на сайта си спрямо 117.5 млн. броя през миналия период.

Търговецът отчита 15.4 млн. активни клиенти, като 5.2 млн. са в рамките на Великобритания, а 10.2 млн. – навсякъде по света.

„Беше чудесна година за Asos с продължаващ ръст в продажбите и печалбите”, казва изпълнителният директор Ник Бейтън.

По думите му, именно международните продажби са допринесли за добрия резултат.